AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
14.800

Såhär ska en M3 se ut grabbar!

Sida 8 av 9
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Philly: När jag satte ut den så satte jag ett pris på 125000:-.
Det är ganska mycket gjort med den, + att den är jävligt fräsh i lack och även i drivlina o motor. Välskött och ej vinterkörd.

Nu vet jag ju att den gula färgen samt stylingen drar ner priset så förbannat enligt vissa men...naa, jag hade själv betalat mera för min än en orginal iaf.

Nu är den avställd så jag säljer nog inte innan våren iaf, det ska ju bli snö i morgon också.

MVH: Henrik

///M3
Philly
ja, men du kanske har kvar den till mars, inhandlar nog m3 då :)

BMW 4 life
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Det har jag garanterat!!

///M3
Philly
ok! men då ska jag spara pengar åtta helvete!!! då kanske du är villig att släppa den lite billigare me? ;) DETTA ÄR INGET PRUT!

BMW 4 life
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Philly:

Tänl på att spara pengar "åtta helvete" till driftskotnader, däck, service & föräkring också! ;))
Mosse: hur går det, blir det någon M3 innan snön kommer? Har du avskrivit Skylinen?
Philly
hmm. kan nog bli dyrt med m3 trots allt! 328 då? känner man av när man trampar pedalen i golvet!? blirre¨nå acc?

hur ser försäkringen ut till en 328?

BMW 4 life
Philly: det är väl bara att testa en 328!
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Philly, ska du ha den som bruksbil kanske 328 t.o.m. är att föredra.

Bekvämare och billigare på alla sätt. Inte alls samma prestanda som M3 men går rätt ok.
Philly
ok, jo, jag har alla bilar som bruksbil =)

BMW 4 life
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Philly, om du vill ha bra prestanda, utan att driften är SÅ dyr, försäk hitta en fin 323:a coupé med M-optik!
Mycket revlig snurra! 2.5 liter minst 175 hästar...

M Femman!

Känns mer & mer inaktuellt i takt med att minusgraderna kommer...kollar runt på div annonser...man vet ju aldrig! :-)
Philly
ja, men jag vill ha minst 193hk =) det är liksom lagom motor i den

BMW 4 life
Testa en 328.. du blir nog nöjd.. Ett stort lyft från 316 vill jag lova :)

Mvh Per
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Det är inte så jääääävla dyrt att äga M3. Jag klarar ju det, och jag tjänar inte mer än nån annan.

Bara att prioritera.

Dessutom får man ju M3:an för väldigt lågt pris jämfört med 328 om man jämför bilarna!!

///M3
fina dom är när dom är standard..man ska inte röra dom! orörda M3er är ovanligare än moddade så behåll originalstuket!!!!

/Tobe

Planerar sitt vrål-åk;)
Philly
en 328 räcker nog gott och väl! någon som har en ///M 328?

BMW 4 life
BM
207
BMWM_4ever
997 Turbo -07
530 XD M-Sport -07
193hk lagom?

kan säga att 321hk känns som att det är för lite efter ett tag. Första 2 veckorna var man lite impad av draget, nu vill man ha mkt mer. Men man är prestanda-mupp, vill bara ha mer & mer, lär aldrig bli nöjd.
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Håller helt med BMWM_4ever.

Min går bara som fan när jag kört volvo 740 automat i några månader.

Men mitt på sommarn börjar man fundera på kompressor och turbo och fan o hans moster....:)

///M3
Fi
683
Firren
iX1 '23
996tt ’03
Intressant det där med mycket vill ha mer, jag undrar t ex vad hr Schumacher känner när han sätter sig i en gatbil, typ Enzo. "Vad trött den är, och svampiga bromsar. Hm, kompressormatning kanske vore något". Eller? :)

mvh
Anders
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Läste om någon av formel/indy killarna ang köra vanlig bil för en massa år sedan. Han körde då en Jeep, typ 10 år innan det blev trendigt med kommentaren "Vad jag än sätter mig i så känns det som en traktor så jag kan lika gärna köra denna"...

"Mycket vill ha mer" Ligger nog något i det...

Funderar själv på kompressor till Z3M'en. Man kanske skall stoppa in den med litet laddtryck till våren och sedan skruva upp varannan vecka??! Börja på typ 400hk och ta ut 600hk i slutet av sommaren?!?! Eller hur att man grejar det...

/Caspar
Bilen: Länk
Hemsa: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.