AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
14.801

Såhär ska en M3 se ut grabbar!

Sida 3 av 9
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Jens:

Lustigt, den jag kikar på har samma sidoemblem som din hade, vad står det på det?
Det är som ett vanligt M3-märke fast i alu-färgat ist f svart och med ///M3 i relief.

Jens
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Var vita blinkers en originaloption till M3 3,0 förresten? Verkar inte så i de BMW-kataloger jag läst, men kanske till 95:an i och med GT-modellen?
Jag köpte nya original oranga framglas till min bil idag, blir ruggigt fint till en rekondad diamantsvart lack tror jag, de gamla var också oranga (ovanligt), men byttes ut pga att de mattats och blästrats för mycket.
Jag tror många skippar de oranga glasen av just de anledningarna, de ser inte bra ut i skicket efter många års körning.

-M5 E34 Limousine register Länk
Visa användare
875
Europa Meister
E31 850/6 -91 M-sport
Orginal är oslagbart bäst. Hävdar att vid försäljning är det det som känns bäst att köpa. Enda avvikelsen på min är bilstein och HR fjädrar.
Japp, orginal skall det vara,min är helt orginal förutom 18"fälgar o sportsystem.

mA
510
mAnGe-9
Z3M Roadster Schnitzer
Personligen tycker jag att "helt" orginal inte är så snyggt!!
Jag gillar inte stora vingar å super grejer för det!
Det som i princip räcker för at få E36an snygg är vita blinkers en sänkning & ett par andra fälgar för orginalfälgarna är inte snygga!
Sen tycker jag att e36 an passar i dom flesta färger men röd är det väldigt få bilar som passar i! tycker tyvär inte e36an passar i det heller!! men finns fina såna också! Men som sagt det ärvad jag tycker!

M.E
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Håller med mAnGe-9 här, röd passar tyvärr inte på E36 heller...
Men originalskick fast annan färg då kan man gå igång.

/Christofer
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Har ju en Dakargul M3 på G för väääldigt bra peng.....(30.000:- mindre än den röda..)
Men jag vet inte....är Dakargul bättre än Hellrot?

Min förra M3 var Diamantsvart, snyggt, men SÅ känslig för damm, & stenskott, orkar inte tvätta varje dag...

Tänk på hur skojigt det vore om alla åkte runt i silvermetallic och svarta bilar, nää en M3'a ska synas!
En välvårdad Hellrotlack är skitsnygg!

__
Bilen: Länk
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Mosse: Med tanke på vad han begär för den röda i skara så är det ju inget super billigt pris på någon av dom men...

Kollade du den röda jag "länkade" till?
Jag skulle köpt röd, den gula väcker sån jäävla uppmärksamhet, och det är inte alltid bra(Polisen mfl.)

MVH: Henrik

///M3
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
M3_LOVER:

Nej, den är inte billig, men med milen i åtanke...& skicket så är det inte så farligt...

Fick ju 143.000:- för min 93:a... ;)

Kollade den som du länkade till..
Men 120.000:-
Den har gått DUBBELT så långt
93:a (den andra är en 95:a)
Dimljusen saknas...

Verkar som 95:an är ett kap då..om man kan få ner priset.
mosse; Om den är ärlig så är den en raritet och väl värd sitt pris. Kolla upp den ordentligt bara. Ett tips är också att kika på 3,2:or med liknande miltal, de kostar inte så många tusenlappar till och då får du dessutom en bättre och nyare bil.

Jens
mA
510
mAnGe-9
Z3M Roadster Schnitzer
WilleW!

DEt var inte jag mena heller M3an passar i dom flesta färger till å med gult! men just röd färg tycker jag inte E36an passar i! Hade det vart en Evo 6a eller en ferarri så gärna röd!! men som sagt ytters få bilar som ä snygg i rött! Men däremot Gamla E30 M3 evo är snygg i rött med sina bredningar!

M.E
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Jens

Hur konstigt det än kan låta...jag gillar 3.0:an bättre, sportigare karaktär.
Dessutom ska ju 95:an vara den bästa årgången, barnsjukdomarna borta (om det fanns några..?) bättre bromsar & chassie än 93/94.

Dubbelvanosen skrämmer mig...har hört så mycket skit om den.

3.0:an är helt klart sportig i karaktären i och med att den trivs av att varvas högt. Är ändå lockad av 3,2:ans modernare motor med bättre lågvarvsegenskaper och den sexväxlade lådan. Det enda frågetecknet är som sagt dubbelvanosen men det verkar ju vara ok om man köper ett exemplar som fått den utbytt till Sachs. Dessutom har man ju motorgarantin om bilen gått mindre än 10' mil vill säga.

Lycka till hur du än gör!

Jens
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Tack Jens!

Det är väl bara att åka & kika på bilen.... :-)
Klart du ska! Ser fram emot fortsättningen :)

Jens
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Haha, ja det tog....5 månader innan man inte klarade abstinensen längre! ;)

Du får väl komma & testköra sen om du vill Jens!
Trivs ni på Värmdö?
/Klas
Jag har hållt ut i fyra månader än så länge så snart är det väl dags för mig med :)

Jag kommer gärna förbi en sväng och kollar in bilen (och kåken). Vi trivs grymt bra på Värmdö och ännu bättre sedan Södra länken har öppnat! Du får gasa ut med sportbilen sen och kolla in hur vi har det!

Jens
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Mosse: Blev det affär? :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.