AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
14.799

Såhär ska en M3 se ut grabbar!

Sida 2 av 9
El
339
Elfrippo
M3 coupé -96
Om orangea/gula blinkers passar eller ej beror mycket på färgen, medan vita blinkers passar oberoende av färg. Gula blinkers är helt okej på svarta och avusblå M3:or, men ser hemska ut tillsammans med rött. Det är ju inte så konstigt egentligen, då rött och orange skär sig oavsett om det har med bilar eller klåder osv att göra. Blanda aldrig rött och orange!
Instämmer till 100% med Mosse!
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Tjena grabbs! :)

Oj, kul att det finns så många puritaner här!

Alltså, OM jag skulle köpa bilen så gör jag följande...
-GT fälgar
-Vita blinkers.

That´s it!

Har aldrig sagt att jag gillar orange blinkers faktiskt... ;)

Hellrot är mycket snyggt, & som ALLA vet så går ju röda bilar snabbare än andra! ;)

/Klas
Många plus för coolfaktorn från mig om man har orginal oranga blinkersglas, just för att det är så få som har det!
Skickar länk till dig Jens!

Mvh,
/Wille

__
Bilen: Länk
GT-fälgar är ju aldrig fel, de kan däremot vara svåra att få tag i. För du ska väl inte nöja dig med cab-fälgar den här gången, Klas ;)

Du har helt rätt ang röda bilar. Det är den enda rätta färgen för en riktig sportbil!

Jens
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Vilken tur då att jag precis har fått nys om en uppsättning GT fälgar i PERFEKT skick..... ;)

Bara bilen som fattas då..

Jag har ju insett, att OM jag ska ha M3 igen, så är det klart ballst, och trevligast att ha en HELT original....

Bilen ifråga har dessutom rullat lite drygt....7.000 mil... ;)
Klas, nu har jag sett annonsen och det ser ju väldigt bra ut måste jag säga. Glöm inte att dubbelkolla milen bara, skaffa lista över garantireparationer, ring serviceställen, leta stenskott, granska inredning etc etc. Lite drygt 7000 mil på nästan 10 år låter nästan för bra för att vara sant.

Ett annat tips är att spara alla originaldelar så att du kan återställa den.

Lycka till!!

Jens
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
MrMarsupilami, min bil har idag gått ca 8350 mil! Då är det en 88:a. Visst finns det bilar som rullat/rullar lite per år!

Mvh Abbe

Länk
Abbe; Klart att det finns undantag. Din bil är unik och har hög dreggel-faktor som få andra bilar når upp till. Du kan skatta dig lycklig.

Jens
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Jag är lyklig. :-) Föstår inte hur jag kunde annonsera den till försäljning i våras!!! Tur att jag hann ångra mig innan den blev såld.

Mvh Abbe

Länk
Abbe; Tillfällig sinnesförvirring kallas det. Om jag ser en annons till på bilen så ringer jag efter några killar i vita rockar som får komma och hämta dig. Sen kan jag ta hand om bilen tills du blir frisk :)

Jens
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
*skratt*

Vi har ju helt klart en skruv lös allihopa! :-))
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Ha....HA... det låter alldeles utmärkt! :-)

Mvh Abbe

Länk
m3kär
Håller med!
Orginal och/eller modifierad med tillbehören som fanns att köpa av BMW för just M3:or det året den tillverkades är respektingivande.

mosse; Det kanske förklarar varför jag aldrig riktigt känner mig normal förutom här på forumet ;)

Jens
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Man är bland vänner .... ;)

Hur gillade du din färg förresten? du hade väl Hellrot om jag minns rätt?
Svår att hålla fin?

Minns att jag mötte dig vid Nacka Strand en gång, rött är SNYGGT!!! man vrider på skallen!

Abbe:
Hade din bil varit till salu när jag primärt letade e30 M3'a så hade den nog inte varit i din ägo nu. Istället ruttnade jag på att leta välbevarade/lågmilade e30'or efter att ha varit i kontakt med ett par killar som kunde konsten att använda superlativ i annonser som inte motsvarade det verkliga skicket :(
Det blev en underbar e36 M3'a då istället.

Ser ut precis som den bör med otroligt låga mil!
Håller med MrMarsupilami om dreggel faktorn!

__
Hellrot kräver sin omvårdnad, men en välbevarad, nytvättad Hellrot e36 M3'a är ORDENTLIGT snygg.
Ville inte ha en röd bil innan jag köpte min, nu sneglar jag på röda bilar hela tiden när jag skummar annonser.
Underbar färg!

__
mosse; Jag trivdes otroligt bra med färgen! Mitt exemplar fick helrekond tre eller fyra ggr på tre år så den var väldigt fin i lacken. Sen gick det sällan mer än en vecka mellan tvättarna... De få tillfällen som den blev riktigt smutsig så såg den ändå bra ut från lite håll. Jag måste nog säga att det var en tacksam färg att hålla ren. En annan fördel är att färgen är solid, inte metallic, så det blir lite lättare att laga stenskott och få det att se hyfsat ut.

Jens
Så här ser Hellrot ut efter 50 mil på dammig motorväg och några kilometer på grusväg: Länk

Jens
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.