AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.424

iX är kul (läs i väntan på vintern)

Sida 2 av 2
Typiskt! När snön äntligen dundrade ner i ett stort trafikkaos så har jag fortfarande sommarhjulen på och givetvis så måste lucifer sitta i mitt baksäte, två fälgar har nu fått smaka på en fet trottoarkant i ca 5-10km/h och har gått från absolut nyskick till inte alls nyskick med sprucken lack. Det var inte pga vårdslöshet detta inträffade utan att slitna sommardäck inte lirar så bra ihop med nysnö, jag kunde knappt svänga och bromsa var inte ens att tänka på. Att jag befann mig ca 6 mil hemifrån när vädret växlade från kallt och torrt till hur mkt snö som helst var helt enkelt bara början på en j**ligt dålig dag.

Nu är iaf vinterdäcken på och det blev ett antal åttor på en stor öppen plats med ett stort löjligt leende som följd, sen var det dags att börja jobba. Nåja det man inte dör av gör en starkare.
Typiskt Buddah, när man skall sälja något så händer en av 2 saker. Antingen går tex bilen bättre än nånsin och man vill inte sälja den eller så smackar man in i en trotoarkant eller liknande. Lagen om alltings djävulskap :P

Men nu har du iaf vintersulorna på och snö!

/Snöigt lule.
Du vet inte hur rätt du har!
Jag har precis bytt avgassystemet, det förra lät fruktansvärt. Kopplingen har aldrig varit bättre, ena bromsoket fram är nyligen bytt till bättre begagnat, nya bromsskivor och belägg. Senaste månaden har jag varit bättre vän med bilen än på mkt länge den har fungerat utomordentligt bra. Jag känner mig alltså något tveksam till att sälja.

Snön regnade bort på några timmar kvar finns isiga plättar lite överallt längs vägarna och givetvis en massa salt. Jag hade glömt av hur risiga mina vinterdäck är, det märktes lite bättre när asfalten tittade fram igen så dem måste jag byta så fort som möjligt.

Men först ska jag ha semester! Ha det!

Je
1.159
Jens Ek
Mini Cab -11
318dT -09
320dxT -09
520dxT -15
Stolarna var inte så lätta att montera. Jag fick ändra underredet duktigt på e36 stolarna för att få dem att passa. Prova att sök på detta annars, finns en del skrivet sedan innan...

Ja, det är inte kul med snöoväder utan förvarning. Jag var nere i Tyskalnd och hämtade en 325im -89 mellan tisdag och onsdag natt. Givetvis med sommardäck på! Det var 10-11 grader i Tyskland och hela vägen genom Danmark utom längst i norr vid helsingör. När vi kom över till Helsingborg vid 23-tiden började temperaturen sjunka med ca. 2 grader per mil. När vi kom över gränsen till småland var det 1-2 grader och en massa modd på vägen. Från Ljungby och hem till Alvesta var det ännu värre. Sänkte hastiheten i etapper, från 120km/h via 80 och 50 ned till 30 km/h till slut. Det var riktigt snorhalt sista milen. Allt gick som väl är bra... Inte kul att lägga sin nyinköpta bil i diket!!!
Så nu är man glad ägare till två st. E30!

"Pain Is Just Weakness Leaving The Body."
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.