|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Fick x3:an igår. Hittills är allt klockrent. Fyrhjulsdrift är helt fantastiskt i snö och friktionsdäcken verkar ochså funka bra. Bilen känns dessutom bra mkt piggare än den 320 jag hade tidigare lite förvånande med tanke på att x3:an är tyngre men inte har så många fler hästar under huven. Återkommer med mer ingånde rapport när jag hunnit köra lite mer. /Rob |
|
|
Sigdarve: Visst gjorde jag det men det var ett okänt problem enligt dem. Jag ska ta upp det när de åtgärdar kliman. |
|
|
Har ni alla manuell växellåda? Är själv sugen på en X3 med manuell, men har låst ngnstans att X5 (och isf kanske också X3or?) bör köpas med automat... / Joakim Länk |
|
|
En annan sak: varför är det olika rattar i dessa bilar? : Länk Länk Länk Är det så enkelt att det är multifunktionsratt i den ena? / Joakim Länk |
|
|
Första bilden har standardratten med multifunktion. De andra två bilderna föreställer sportratten med dito.Jag kan inte se att det är tre varianter.Jag har manuell låda. Men många anser det vara ett måste med en automat i en dylik bil.Eftersom jag inte kunde snyta hur mkt pengar som helst ur näsan, så prioriterade jag panoramasoltaket framför automatlådan, och det ångrar jag verkligen inte.Men skulle jag pendla mellan Uppsala och Stockholm varje dag så skulle jag nog köpt en bil med automat.Med tanke på alla köer man hamnar i. /A |
|
|
OK, då förstår jag... Jag pendlar mellan Ängelholm-Helsingborg varje dag..dock utan ngt kö-syndrom... :) Vill helst ha manuell, då jag vill "köra" bil, inte "åka"... / Joakim Länk |
|
|
Ufo: jag kör också manuell av samma anledning som dig och trvis kanon. Automaten är riktigt trevlig men jag trivs bäst med att växla själv, även i en SUV. Tycker själv att den första ratten med knappar är lite skönare än "sportratten" som enligt mig är kanske lite för "tjock". I övrigt trivs jag mer och mer med bilen som är jättebra i vårt klimat! |
|
|
Vi sjunger i kör "Vi vill ha ett X-forum" Vill ni se hur en X5:a går med dubbfritt i DJUP snö kolla min sida på Länk Filmer->Snowrace |
|
|
Det där såg riktigt roligt ut johankall. Hoppas sjöarna fryser här runt Uppsala så jag också får åka ut och prova. Vi vill ha et X-FORUM! /A |
|
| Isarna i uppsala ligger än så länge bara i vikarna. Va och kollade idag sugen på att ut och segla isjakt som är min sport. Se länk Länk | |
|
Rob1: Se upp för en blå X3:a när du är ute med isjakten:-) /A |
|
|
Ingen som kör x3 3.0d? Skulla behöva ställ en fråga angående hur ni upplever bilen, trevligt att det börja dyka upp många x3-ägare på forumet iallfall! Mvh/ Oskar |
|
| Har upptäckt att det inte finns några högtalare bak i x3:an trots att det är business stereon. Känns otroligt sniket av BMW. Kollade med BRL hur man kan lösa detta utan att såga sönder dörrsidorna och deras förslag är att lägga en bas i skuffen samt montera diskanter i bakdörrarnam kostar 2300:- inkl montering. Är det andra dörrsidor på bilar som kommer med högtalare i bak från fabrik? eller var siter högtalarna i dom. Nån som har ett bra förslag på hur jag kan lösa detta? | |
| Ta det lungt med isarna i Uppsala-trakten. För något år sedan var det väl en person som körde ut med bilen på isen utanför Skarholmen. Bilen gick ju genom isen, men de som satt i klarade sig, fast tydligen vägrade försäkringsbolaget att betala någon ersättning (ganska förståeligt). | |
|
Rob1, Har ochså upptäckt det och kan bara hålla med dig! Blir nog o sätta dit några shyssta högtalare själv, tror det bara är "plugg and play". Mvh/ Oskar |
|
| Har också problem med knäppningar i vindrutan på X3:an. Vill helst inte att BMW "river" just min bil för att hitta vad som är fel. Åkte därför in till min lokala serviceverkstad och bad dem kolla med BMW om de visste vad det berodde på. Blev ombedd att hålla handen mot friskluftsintaget intill vindrutan vid färd då det enligt uppgift förekommit spänningar i denna del. Blev inget bättre av det. Har även prövat att trycksätta vindrutan, instrumentbrädan, inklädnaden av a-stolpen utan att det blivit tyst. Skall åka in och prata med dem igen så snart jag får tillfälle. Brukar inte klaga i vanliga fall men detta problem går inte att stå ut med. Tur att man beställde med största ljudpaketet så att man kan överrösta eländet. Tacksam för tips så snart någon av Er vet vad det beror på. | |
|
Leif, Ring runt till flera olika BMW handlare då de ofta har olika erfarenheter och X3 är väldigt ny för många. |
|
|
Leif: Min bil blev botad. Tydligen är fenomenet känt och går att åtgärda. Jag trodde också att det var knäppningar i rutan, det lät precis så. Men det har tydligen med ventilationen att göra på nåt skumt sätt. Hade bilen på verkstad i 2 dgr. eftersom man rev ner hela ventilationssystemet och gjorde nåt, och nu är det knäpp tyst:-) /A |
|
|
En 2.0d på ingång med eluppvärmd sportratt och en del annat onödig utrustning:) Asken Som åker 535d f.n. och har STORA leendet! |
|
|
Sigdarve: Tack för tipset. Synd bara att bli utan bilen så länge. Vilken serviceverkstad lämnade Du in Din bil till? Om jag får reda på det kan jag ju tipsa mekanikern på "min" verkstad om att ringa dit och få tips av den kille som rev Din bil? Leif |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.