AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.053

Ni som kör med vita fälgar?

Har ni lackat dom själv?...är de nån speciell färg man ska använda? eller funkar vanlig auto K me nå klarlack?
Visa användare
208
Dookie
320/325 -88
har inte vita fälgar.. men klart att de funkar med å lacka dem, vet inte om nån special färg behövs, men tror knappt de.. prata me nån lackerare så kan dom de.. köp vita fälgar från fabrik annars.. de brukar va billiga åså, iom att de oftast e gjorda för tävlingbruk =)
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Lackade mina 18" som jag hade på Audin vita. Lät en lackare lägga någon vanlig blank vit färg, blev grymt shysst! Sen retar det ganska många också, och det är ju knappast negativt :)

Sex på alla fyra, roligast så!
okej..skadar ju inte att prova lacka lite själv...kan ju lacka där däcket ska sitta till å börja med å se hur de blir...men sen vet man ju inte hur färgen sitter...fälgarna är ju ändå rätt utsatta...får se hur ja gör =) tack för tipsen å synpunkterna
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Gav en tusing för blästring, lite underarbete och lackning. Det var det väl värt!
Provade att fixa en fälg hemma först med affärsblandad billack i sprayflaska. Blev riktigt bra, men jag orkade inte pilla så med alla fälgarna.

Sex på alla fyra, roligast så!
Hade vita fälgar på en rally Volvo en gång. Blev tokig på att de blev svarta av bromsdamm på nolltid.
lackade mina vinterdäcksfälgar, (alessio 5-eker). slipa med fint sandpapper, grunda med primer, vit billack (fanns i hyllan på mekonomen), klarlack. blev kanonbra! men passa på att köpa en sprayflaska med fälgrengöring när ni ändå är på mekonomen, om ni hajar :) mvh johan
okej..låter bra...fundera på en sak..man kanske skulle använda 2 komponent klarlack..de står ju bättre emot avfettning å fälgrengöring å sådant. Eller vad tror ni?
Tjenix. På vilka bmw bilar tycker ni vita fälgar passar?

BMW-Brings more women
E30 vet ja de passar på men de beror ju lite på hur fälgarna ser ut åxå...passar nog på alla bilar tror ja=)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.