|
|
|
|---|---|
|
GAAAHHHHH!!!!! Har lånat ut bilen till en kompis som var spekulant på den. Nu har blinkersen slutat fungera! Blinkar man vänster så hänger sig blinkersen och lyser fast även om man drar tillbaks spaken. Hö blinkers fungerar felfritt. Man kan höra ett ljud innanför instrumenteringen, skrapande nästan. Var sitter relät? vanligt fel? Inte hittat nån info. Vill verkjligen sälja bilen nu... som lök på laxen så har det gått hål på luddämparen också.... Automat är bekvämt | |
|
kan tänka mej att låna ut bilen till kompisar kan skapa problem-min polare skrapade fälgarna på höger sida kommer aldrig göra d i framtiden |
|
|
stavningskontroll! Snacka om fel i mitt inlägg... skäms en stund. Bumer: trist! Automat är bekvämt |
|
|
Jag hade samma fenomen på en gammal Volvo och det visade sig vara jorfel i släpvagnskontakten. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
jordfel Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Garanterat blinkersrelät. sitter i säkringsboxen, stort svart och högt relä. Kontaktor element till vä sida i relät kan ha fastnat pga oxid el dyl och hänger sig då när blinkers aktiveras. Är man sugen på att fixa det så kan man öppna relät och slipa med lite våtslippapper på alla kontaktytor och sedan smörja på väldigt snålt med kontaktfett. Verkar som om importbilar ofta drabbas av fel på just vä blink. Kanska beror på att den används flitigt vid filbyte på autobahn. |
|
|
Var sitter säkringsboxen? I motorrummet eller under instrumentbrädan? Automat är bekvämt |
|
| Den sitter i motorummet, svartlåda på vänstersida mot torpedväggen. | |
|
sådärja! Avslutar min egen tråd genom att tacka för hjälpen, Blinkersrelät satt precis där det beskrevs. Det var glapp så det räckte att bara trycka till det lite. blinkersen fungerar igen! tänk om det fanns lika bra forum för andra märken också... Automat är bekvämt |
|
Tux Thunderbird |
styrman1 skriver: "tänk om det fanns lika bra forum för andra märken också..." Vad vore det för poäng med det ? Har man en gång hamnat här så lämnar man aldrig. Ungefär som i det gamla datorspelet Impossible mission "Another visitor, stay a while, stay forever. Hahahaha ...". Den första vettiga talsyntesen jag hörde på C64 :) (Tror spelet kom 1984 eller något sådant). /Frälst pingvin "Vi är alltid starka nog att stå ut med andras motgångar" -- Francois de Rochefoucauld ~1650 |
|
Tux: det står bilar av tre andra märken på min gård också... Ja idag faktiskt fyra andra märken. Är inte frälst bara på BMW utan gillar andra märken också. Så! Nu har man svurit i kyrkan! Automat är bekvämt |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.