|
|
|
|---|---|
|
nu har jag ägt min 740 ial 93a i en vecka,och jag måste bara säga att en skönare bil en denna har jag tamefan inte kört.det är en ren dröm att sitta bakom ratten å bara glida med,vilken komfort efter 11 år,det är otroligt hur mycket bil detta är.man blir som ett litet barn på julafton,bara längtar till nästa gång man får sätta sig bakom ratten igen.trodde aldrig att den skulle vara så bra som alla har sagt att den skulle vara.bara det att allt fungerar som det ska,motor o växellåda ihop är en dröm för sig. | |
|
Håller med och samtidigt så saknar jag min 750i E32! //Schnitzer Svenska M5 E39 Registret: Länk E-Post: DE91@hotmail.com |
|
|
har du kört 8an också?om vad är den stora skillnaden på dessa?om man ser till prestanda så ligger inte 8an långt efter |
|
|
Jag har åkt med i en 740i V8. När det gäller prestandamässigt så är de ganska jämna i lägre farter. Däremot i högre så går 750:in en hel del bättre. När jag hade min 750 så tävlade jag mot en 740 och jag var om vid 170-180 km/h. //Schnitzer Svenska M5 E39 Registret: Länk E-Post: DE91@hotmail.com |
|
|
ja det var väl vad jag själv anade,där på toppen så kommer 12an med sitt bättre vrid,men med allt vad det innebär så tror jag att 8an har en bättre totalekonomi iallafall.den duger helt o hållet att glida med,helt underbar bil |
|
|
Ja det är självklart. 12:an är fruktansvärt dyr att äga och sköta. Då pratar vi om att man verkligen bryr sig om bilen och gör allt som ska göras, inkl. köpa delar som är defekta etc. 8:an är billigare i stort sett allt och funkar fruktansvärt bra. Det ända som kan vara störande med den modellen så är det väl oljepumpsbultarna, men annars är den kanon. Är ju inte svårt att kolla de heller. Grattis till köpet! //Schnitzer Svenska M5 E39 Registret: Länk E-Post: DE91@hotmail.com |
|
|
har hört om dom där,ska kolla upp dom vid nästa oljebyte |
|
|
Grattis till köpet, k_nordin :) V8:an är helt underbar! Visste ni förresten att E32/E34 ligger 15% över medelbilen tillverkad idag, i krocksäkerhet enl. Folksam! Det borde säga en del om hur BRA BMW ÄR!!! Jämförelsebilarna är ju alltså över 10 ÅR gamla..... BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den. (gammalt sant ordspråk från många E28 bakrutor...) Mvh Anders BMW - Liebe auf den ersten blick... |
|
|
ja visst är den,och jag tror mig höra att detta ex är välskött.inga missljud varken från motor eller låda,växlar hur fint som helst,motorn låter klockrent även vid kall start |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.