|
|
|
|---|---|
|
Hoppsan Upptäckte när det blev kallt att mina elektriska svarta sportsäten inte hade värme. ÄR det värt besväret att eftermontera ? Kan man göra det smidigt själv ? Hört rykten om att iblandt fattas bara knappen. Aldrig mer en rostig Volvo ! | |
|
Mhh, det kan vara så att knappen fattas. På min förra 735i så var det en knapp som saknades för svankstödet. Sprätta bort den lilla luckan och titta om du ser någon kabel som går att koppla in. Sedan märker du om det fungerar. //Schnitzer |
|
|
Ingen stolsvärme på en 750?! Det är inte vikten som är för tung, det är du som är för svag. |
|
|
Det är ganska ovanligt med stolsvärme i Tyskland. Någon som vet om kablaget ligger fördraget på de E32 som inte utrustats med stolsvärme original, och isåfall var? Jeppe |
|
|
Vore schysst att veta VILKEN plastlucka man ska kolla under. Kanske svårt utan en bild ? hittade en konstig kabel bakom stereon också..brun, tre trådar... Aldrig mer en rostig Volvo ! |
|
|
Jag vet inte om det är samma på standardstolarna som på sportstolarna. Men på standardstolarna så sitter det på höger sida knappar för stolsvärme och elsvankstöd. Om det inte finns något av det så finns det en lucka eller två luckor. Det är bara att sprätta upp dem och kolla om du ser någon kabel. Annars får du montera bort baksidan för att vara säker. Då kanske du hittar någon kabel. //Schnitzer |
|
|
eehhh borde varit tydligare..har sportstolerna med elstyrning , men utan minne. Ska titta efter små plastlock på högersida förarstolen. Menar du montera bort stolens baksida ? Aldrig mer en rostig Volvo ! |
|
|
Du kan ta loss baksidan, men du måste vara väldigt försiktig. Men du ska hitta kablar om du sprättar locken annars har du nog inte någon stolsvärme eller svankstöd. //Schnitzer |
|
|
Hittade ett lite plastlock på hö sätets hö sida. Fanns inget under. Är nog inte så ambitiös att jag demoneterar stolen... Aldrig mer en rostig Volvo ! |
|
|
Hittar du inga kablar där så är det ej fördraget på din bil Livet Leker! Säger Peter! |
|
|
Det är inte säkert att det finns någon stolsvärme. Men ser du någon kabel så montera in och testa. //Schnitzer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.