|
|
|
|---|---|
|
bilen jag har är en BMW 525I 24V (M50) för en vecka sedan totaldog bmwn.. vi mätte oss fram till att det var bensinpumpen och bytte sedan denna, bilen startar inte och vi funderar på om vi inte har bränt den nya pumpen också. verkar inte som om den fungerar alls.. fungerade dock när vi testade den på batteriet innan montering. vad kan det vara? elfel? relä möjligtvis? nx | |
| Har du bytt bränslepumpsrelät? Det oranga relät. | |
|
Hej Har du ett larm som bryter strömmen till pumpen? Jag har själv råkat ut för ett larm som bröt strömmen i tid och otid. \\Mikael |
|
|
nix har inte provat o bytt det... finns det något sätt att felsöka den? vad kostar en ny? nx |
|
|
Hej Har du kollat säkringar, att soppa kommer fram til moorn. Uteslut om det är el fel eller bbränslefel genom att spruta in lite startgas i förgasaren. Puttrar den igång på detta så är det förmodligen inte elfel. Surrar bränslepumpen när du slår på tändningen? MVH Ked |
|
|
hmm problemet är bara att jag har lämnat bort bilen så jag vet inte riktigt vad han har kollat och inte kollat.. sist jag pratade med han trode han att det var kortslutning någonstans det tror inte jag.. för då tycker man ju att säkringarna borde gå eller att iaf batteriet laddas ur men icke. nån som har koll på vart bränslepumpsrelät sitter? så får jag väl helt enkelt prova byta den eller om jag lämnar in bilen så dom får kolla via dator verkstad är dyrt är det värsta =( nx |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.