|
|
|
|---|---|
svardska |
när kom 24v på 520 och 525? MVH k´sVärd It´s my way or the highway |
| kolla modellguiden | |
|
kom egentligen 91 men finns vissa sena 90or som har också jag är lyckligt lottad med min bmw 525 90 =) nx |
|
| Då har du en -91. 24 ventils motorn kom -09.90 på bägge motorerna och klassas som -91:or i Sverige, men kan klassas som -90:or i Tyskland. | |
|
Min 525 med M50-motor är producerad 04.90. Den har som alla M50-motorer 24 ventiler. Christer G ChristerG525 |
|
|
3.90 ersattes M20 av M50. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
svardska |
är det nåt drag i dom där då? eller måste man dyka ner i V12 träsket igen!;-) MVH k´sVärd It´s my way or the highway |
|
Svardska, du har väl 24 ventiler i din V12:a också? Borde väl bli ungefär samma drag? ;-)) Skämt åsido, så tillverkades M20 och M50 parallellt i några månader 1990, alla svensksålda 90:or hade såvitt jag vet M20-maskinen. Däremot vill jag minnas att 91 års modell var 'tidigt ute' hösten -90 och då med M50. /// Gunnar E. |
|
|
svardska....jämför inte med din fd tolva,då lär du bli besviken...Finns annat att glädjas åt med sexorna,t.ex relativt moderat bränsleförbrukning o ägande kostnader i övrigt.. Men visst,lite "drag" är det iaf i en 24v sexa,dock ingenting som ska jämföras med tolvan. Apropå M50,dem motorerna läste jag om för första gången i Mars -90 på Fuerteventura(Kanarieö)i en Tysk biltidning.. Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.