|
|
|
|---|---|
|
Hej Vår gamla kassettradio tappade ljudet/slutsteget. Så trodde jag iaf. Köpte en beggat Business RDS med kasset att ha tillfälligt. Fick betala 210 kr för kod, samt uppge karossnr från bilen den tidigare hade suttit i. MEN till min förvåning samma problem. Inget ljud från bakre högtalare och enbart mycket lågt ljud som ej svarar på volyminställning fram. Någon haft liknande problem ? Aldrig mer en rostig Volvo ! | |
BMW Kungen |
Ja, jag känner igen det.. tror det är så att den strömkabel som går via tändningslåset, (den som används normalt) som det är förlite spänning på. Inte helt säker men kan vara så //Kungen |
|
Det låter som nåt man måste till BMW med, kanske inte lönt att anlita bara någon bilstereokunnig till att lösa det. Problemen debuterade med kall fuktig bil. Steroen fungerade inte för bilen blev ordentlig varm och torr. Aldrig mer en rostig Volvo ! |
|
BMW Kungen |
ok, då är det nog så som jag säger att, det blir kabeln är avskavd lite och med fuktens hjälp korssluts kabeln. som sedan torkar och bra bra sen. kan "hjälpa" att bara dra lite i kablarna men då har ju inte lagat det utan bara fördröjt felet. en vanlig bilradiomek. kan säkert fixa det billigt, men bmw vet ju var de ska leta efter kabelbrott eller liknande och kan ta kortade tid och därmed billigare.. //Kungen |
| Hittade en dålig kontakt innan slutsteget till vä i bakluckan. När jag fipplade med kontakten fick jag ljud i stereon. Ska plocka av gammal tejp ochrengöra senare. Var således alldeles onödigt att byta radion. Slutsteget verkar jo också ok... | |
|
Sålde visst skinnet innan jag sköt björnen. Har nu intermittent ljud i stereon. När bilen är kall och jag börjar åk finns ljud, sedan klippepr det tvärt innan jag kört kanske 5 min. Har en otäck känsla av at vår 750 är på väg att ramla i biter... Aldrig mer en rostig Volvo ! |
|
|
Hej HOMBRE. Har du en orginalstereo till 750-90??? till salu??. Har igen stereo alls sen juni förra året ,vill heller inte sätta i en helt ny som jag har liggande.Då jag har alla orginalhögtalare samt kablar komplett. Hör av dej är du vänlig, isåfall j.a.west@swipnet.se |
|
|
Adapter ska visst inte kosta så mycket så man kan kan montera annna stereo. Vet någon pris ? Mitt problem var dålig kontakt i slutsteg, har nu bortkopplat slutsteg och radio. Ska vel kanske kolla efter slutsteg på skroten ? Aldrig mer en rostig Volvo ! |
|
|
100-150 kr hos en radiohandlare! "Storleken HAR betydelse!" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.