|
|
|
|---|---|
|
Trodde jag kollat upp det mesta som gick att kolla när jag köpte min 523:a, men uppenbarligen skulle jag kolla dimensionen på bultringen på vinterhjulen bättre... Skulle byta till vinterdäck idag och döm om min förvåning när vinterhjulen, Borbet 15-tummare (de är iaf. 41,5 cm i diameter)? inte gick på. Så här ser fälgen ut: Länk Är det ngn som har ngn aning om vad de passar på för bilar och vad de kan tänkas vara värda på beg. marknaden? De är inte i perfekt skick, men väl ett mkt gott brukskick. 2 st. är en gnutta kantstötta. Har ju ingen användning för dom, så skall försöka sälja av dom. | |
|
Är det bultcirkeln det är fel på eller är det navhålet som är för litet? Schnelle fart, Härliche fart. |
|
| navhålet om jag fattade rätt från däcksfirman som skulle byta. Det testade med ringar, men det funkade inte iaf. | |
|
Det går att svarva upp om det är för litet, brukar bli prima och kostar ca 1000kr för alla 4:a. En Mekanisk verkstad gör jobbet åt dig. Schnelle fart, Härliche fart. |
|
| Tärningen är dock redan kastad. Jag behövde ändå nya däck, så jag slog över dom nya vinterdäcken på sommarfäljarna. Ngn aning om vad man kan tänkas få för dom då? En 500-lapp? | |
Svärd |
Av länken att döma så är det ju en Audi S4 och då är det inte mycket som stämmer om du ska ha dom på en BMW. Men dom passar på Audi och någon Mercedes. Jobbarkompisen skiftar sina mellan Audin och Mercan iallafall. Värdet på dem?? Bildemonteringen här i närheten tar 200:-/st för beg plåtfälgar så minst en tusenlapp bör du ju få. Kolla på Blocket vad liknande kostar. ///Martin |
Svärd |
Missade visst en sak. Är det fälgarna på bilden eller är det bara samma modell som de på bilden? Annars får du mäta vad det är för bultmönster. Mät innerdiametern i centrumhålet, avståndet från kanten på centrumhålet till kanten på bulthålet och till sist diametern på bulthålet. Sen lägger du ihop diametrarna med 2xavståndet mellan hålen så får du 5xnånting som är bultmönstret. För att de ska passa på en BMW ska det vara 5x120. Får du något annat mått så får du kolla med nån lokal däckhandlare vilka bilar som har det mönstret. Vad som också spelar roll är diametern på centrumhålet om de ska passa eller ej. För litet hål går ju inte (utan bearbetning av fälgen) men för stort hål går att lösa med en centreringsring. När du vet ovanstående är det lite lättare att sälja fälgarna. Det går ju inte att se på själva fälgmodellen vad de passar på för bilar. Lycka till. Och mät noggrant, endel bilar har mått ner på tiondels millimetrar. ///Martin |
|
lolla på baksidan av fälgen det brukar stå en sifferkombintion ibland mvh samuel |
|
|
hej jag är intresserad av dina fälgar ! vart bor du ?? Själv bor jag i sthlm... maila mig på danieel_266@hotmail.com |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.