|
|
|
|---|---|
|
Hej alla! har nyligen skaffat mig en e34 touring, årsmodell 95. På bilen sitter bmw:s orginal Msport-fahrwerk... pga att bilen förra ägare har dragit en del släp så har bilen "säckat" ner därbak och är således lägre bak än fram. Inte snyggt enligt mig på en annars sportig bil. Kan jag byta endast fjädrarna bak månntro, och vart får jag tag i såna till rimligt pris? Bilen är dessutom en Allrad med nivåreglering.. men det kanske inte spelar nån roll? Alpina rules! | |
|
Nivåregleringen går enkelt att justera, jag tror inte alls att fjädrarna satt sig. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Visst kan man bara byta fjädrarna bak, men som Erik säger så har nivåregleringen betydelse. En ny bak-fjäder på BMW kostar ca 800:-. Fjädrar brukar inte sätta sig och bli korta om det var det du tänkte på? När en fjäder är sliten blir den mjuk och i värsta fall går den av. | |
|
ok... Erikw, hur menar du att nivåregleringen går att justera? har aldrig haft en touring så jag har ingen aning.. inne i kupén finns ingen knapp eller nåt att trycka på, eller det kanske man gör under bilen nånstans? per_j82: Vad kan då annars vara fel om bilen är väldigt låg, eller iaf lägre än fram.... kan det vara dämparna då? som sagt så har förra ägaren dragit en del släp me bilen..... Alpina rules! |
|
|
Lägre bak än fram? Det är normalt om man syftar på avståndet nav till skärmkant. Ser kanske inte snyggt ut men det är så det skall vara. W |
|
|
Wille: du har helt rätt i att det skiljer ju mellan nav o skärmkant... men detta tycker jag är lite väl mycket.... dessutom när jag kör över gupp o hålot i vägen så hörs det som att det "klonkar" till i hjulhuset bak... typ som att dämparna körs i botten.... då måste det ju väl vara fjädrarna... eller? Alpina rules! |
|
|
Nej, det är en justering som behövs i första hand. Så här gör man (på tyska): Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
ok, tackaqr så mkt för hjälpen Erik! fattar inte så mkt av tyska, men ska göra ett tappert försök ändå :) Alpina rules! |
|
|
"Översatt" till engelska: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
tack än en gång! det var till väääldigt stor hjälp..... Alpina rules! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.