|
|
|
|---|---|
|
I dag när jag lämnade in min kärra till Claus på Turbo Center för lite chippning, så berättade han att han hade en programvaru uppdatering till min automat låda. Programmet är tydligen framtaget av BMW själva och rekomenderas starkt. Lådorna ska tydligen växla lite hårdare och lägga om drivkurvan till ett mer effektivt program. Skillnaden skulle bli enorm. Ringde och kollade med Perre på Bil och Motorteknik i Huddinge och visade sig att det var han som sålde programmen till Turbocenter! Detta måste innebära att det är justa grejjer. Perre rekomenderade detta! Har någon annan hört talas om denna uppgradering? Danne - H U M A N R A G E - | |
|
Ja, jag har låtit göra denna uppgradering på min 540. Det blev märkbar skillnad. Den växlar nu snabbare och mer distinkt. Bilen känns rappare. Rekommenderas! /Lazze Länk |
|
| vad tog dom för det? | |
|
Enligt Claus ligger det runt 1200Sek. normalt. Eftersom jag har lämnat in flera bilar till honom fick jag det till ett lite hyggligare pris. Ring och kolla med honom... 08 53035390. Danne - H U M A N R A G E - |
|
|
Det låter intressant, du får återkomma med rapport efter chippning + ev uppgradering av lådan! :-) |
|
|
Jag updaterade min automat för ett tag sedan och det är bara possitivt, snabbare växlingar mindre slir. Jag gjorde detta samtitdigt som jag bytte olja. jag tror att programmeringen gick på runt 1000:-. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.