|
|
|
|---|---|
|
Fick ett bud av en tysk bilhandlare på 230.000:- på min 330 cabbe -01. Bilen är avställd nu och kostar såldedes inget i drift. Tycker det är lite lågt. vad kan man klämma ut framåt Jan, feb? Det är väl då det blir sug efter cabbarna! | |
| Det är ungefär vad en coupe kostar så nog är det billigt. Det finns dock inga garantier för att du kommer få ut mer i vår. Och blir det mer i vår så blir det nog tyvärr inte speciellt mycket mer. Bilen blir "ett år" äldre, nya 3serien rycker lite närmre. Räkna med att du med lite tur kan få ut 240.000 i vår för cabben. | |
|
Jag avvaktar ändå. 230.000 är för billigt. |
|
-BeeMWe- |
Den lär inte bli mer värd övr åren. |
|
Du har ju ett ganska stort bundet kapital i bilen vilket kostar en del eller skulle kunna användas bättre. Till våren kommer importen av cabbar igång igen och bilen är ett halvår äldre. Fler spekulanter dyker säkert upp i vår men att dom är viliga att betala så mycket mer är tveksamt. Köper handlaren din bil rakt av för 230' eller handlar det om en bytes affär? Om handlaren köper den rakt av tycker jag den indikerar att du borde kunna få ut något mer av en privat kund. Svår avvägning. |
|
| Rakt av. Tydligen finns en kund i munchen. | |
| Varför vill en Tysk handla din? Är den inte Svensk ännu eller har den extremt litemil ?? eller är den väldigt speciell på annat sätt ?? Det är ju inte direkt ont om "fulla" 330 -01 or till ca 230-225KKR med ca 10Kmil på mätaren.. Verkar knepigt att en Tysk handlare kontaktar en Svensk privatperson för att tjäna hypotetiskt 5tusen, ge 15000 ikombination med en privatperson och jag köper resonemanget..... Aldrig en handlare... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.