|
|
|
|---|---|
|
Någon som bytt från plåttank till plasttank på 525 e34? Vad behöver anpassas i så fall? (Har hört att nivågivaren ev skiljer.) | |
bustorp |
Var får man tag i plasttankar? BMW är inget man bara äger - man har det i blodet på något vis! |
|
Det är en annan kodkontakt i huvudinstrumentet när bilen har plasttank, för att tankätaren ska visa rätt. Jag vet inte om givaren är annorlunda. Plasttankar sitter på nyare E34 (min har). Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
OK, jag tror det är risk att det är annan armatur, men det går ju att lösa. Har läst lite av dina tidigare inlägg, så för att få tankmätaren att mäta rätt så får jag antingen köpa en begagnad kodkontakt från en e34 med plasttank och få fel mätarställning eller köpa en ny på BMW som enligt någon kostar den 1400 kr okodad, kodad 2300 kr och få 0 som mätarställning.. (Då är det nog bättre att köpa ny plåttank. Finns kodkontakt med plasttank även till första årsmodellen e34(eller blir det något annat som misstämmer?). |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.