AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.147

Turbo konvertera S38 med orginal komp?

Vad tror ni om att turbo konvertera en S38 (M5 E34) med stylingkompaniets SKR mk1 kitt. Tror ni att det ger över 400 hk med orginal komp? Hur mycket laddar man då?
ek
885
ekblom
BMW M5 E39 -02
BMW 530xd T -07
BMW 120iA -07
du kommer behöva ladda ungefär 0.2-0.3bar för att komma upp i 400hk. Köp en stor turbo som räcker till minst 500hk, du kommer få jättefin respons ändå, du har så stor motor.

Är det säkert att man inte behöver sänka kompet. Stylingkompaniet har gett mig priset 44680:- monterat och klart på bilen. Vågar jag slå till?
Finns det inget annat roligt du skulle vilja lägga ~130.000:- på?

44680:- låter väl annars vettigt, i det avseendet att det blir ORDENTLIGT bra.
ra
976
rawsezx
Tesla Model X Long range Raven

PPF kanske kan hjälpa till, troligtvis till en liknande prisbild skulle jag kunna tänka mig.
ek
885
ekblom
BMW M5 E39 -02
BMW 530xd T -07
BMW 120iA -07
jag skulle MYCKET hellre ge dom pengarna till ppf än stylingkompaniet!!! Betydligt större kompetens hos ppf!

Jag får väl slå en signal till PPF och höra vad de kan göra. Tror ni den håller? Orginal kompet är 10:1 och det är ju ganska högt för en överladdad bil. Man vill ju inte ha hål i kolvarna!
ra
976
rawsezx

körde med orginalkomp i min kärra, fungerade finfint med 0,7 bar i laddtryck. (M50B25) tror jag har 10,5:1 i kompförhållande.

Besök föreningen SRC för laglig 201 meters körning!

Länk
rawsezx: Vad har du gjort med din bil och vad kostade det i delar? Har du bänkat den?
ra
976
rawsezx

Byggde eget grenrör, KKK K24 turbo styrde det med SMT6 till
en kostnad av 11-12k kanske? med orörd motor, bänkade den
aldrig men gissar väl på en 250-280hk ung.

Tyvärr så plockade jag ett råddjur med bilen i helgen och 80 km/h
rakt in i en telefonstolpe så den är på bilkyrkogården nu.. sorgligt nog. Dock så hade jag plockat av turbon redan i aug. då jag
besiktade bilen.
Trist! Hoppas du inte skadade dig! Hade du några problem under tiden du hade turbon i? Mappade du den själv eller?
bm
2.125
bmw-andreas
M3E30 963hk@950nm
Skulle inte våga ladda på en M5 maskin, Dom kolvarna brukar gå sönder redan i standard utförande. Men du skulle nog ha 400hk vid 0.3

Mvh Andreas

OBS!! Ny mail adress: aa@pure-pf.com
Andreas: var har du hört det?
bm
2.125
bmw-andreas
M3E30 963hk@950nm
Kolla runt på annonser efter M5 maskiner med hål i kolvarna får du se! Vad det beror på vet jag inte, dålig kvalitet i kolvarna eller nått problem med bränsleblandningen?

OBS!! Ny mail adress: aa@pure-pf.com
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.