AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
736

problem med tempmätaren.

undrar varför min tempmätare börjar i mitten när den är helt kall, och ligger jämt innan rött när den är varm, ???? vad ska man göra??
Du kan väl skruva itu mätarhuset ta bort nålen som visar graderna samt sätta den där den skall vara när den är kall...borde ju gå..men sen varför det har blivit så från början kan man ju undra...inte nån som haft itu det förr och satt tillbaka nålen fel eller??

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW!
vet inte om nån har haft isär den förut? men när tändningen inte är på ligger nålen ner, tändning på står den upp och när motorn är normal varm så ligger den jämt innan rött.
Visa användare
431
JONTEP
318d Touring -13
Testa & byt givaren, den kostar inte så speciellt mycket.
Hjälper inte det så är det troligtvis instrumentet som är kass.
vart sitter den??
Visa användare
63
sexybeamer
bmw 320 -88 cab
garanterat givaren.. brukar vara felet.. den sitter oftast fram på motorn passagerar sidan.. du ser oftast den.. är en som går ner på motorn.. svårt att förklara.. köp en gör det själv bok på mekonomen.. bra tips!

Bmw är beroendeframkallande
BMW=Beutiful More Women
tack för hjälpen!
MVH /Erik
ni
4
nipplis
320, 94, coupe
Hade samma problem nyss och då var det pumpen som man behövde byta.Men behöver du köra långt innan den går upp till rött?
jo men min börjar på mitten fast den är var och sen ökar den så mycket som den ska men då ligger den lu jämt intill rött.
ni
4
nipplis
320, 94, coupe
hmm då kan det var givaren som du tidigare har fått tips om.När min dock var knasig så behövde jag inte köra långt innan den gick upp direkt på rött.Men kör inte så mycket med detta för om det är något allvarligt så kan toppen gå och då blir det dyrt.Så kolla upp detta fort.
det är inget fel på värmen för tempen är normal men den visar fel, så toppen kommer inte att gå bort!
To
1.223
Tommyv6
BMW E34 525IM 1993
BMW E34 520
Tja. Har liknande problem med min E30 87 320. Den går upp rätt snabbt till mitten, sedan åker den runt som en JO JO..den skakar liksom upp och ner.. Måste vara givaren eller? någon som har tips, jag har kört med den så långa körningar på typ 100 -150 mil, så det ÄR inget fel ?! antar jag..

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.