AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.552

rengöring av öppet luftfilter?

hej. jag undrar om nån vet hur man ska göra rent ett öppet luftfilter?
Köp ett filterrengörinskitt där du köpte filtret. Finns annars på Mekonomen eller Micro. Tvätta filtret, låt det torka och olja in det med filterolja!
Viktigt vid inoljningen är man tar ett mycket tunt lager av filterolja, tar man för mycket finns det en risk att man skadar lmm. Borde iofs inte hända med anpassad filterolja men man ska aldrig vara säker.

...........

Det finns två bilar, en ny BMW eller en begagnad BMW.
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
+ låta det ligga och suga in ordentligt i 24h innan användning
Visa användare
528
Bimmer Seb
Alfa 156 2.0 TS
E91 320dT -10
E87 120i -05
911 Coupe -02
Hej, vilket skall man helst använda när man skall rengöra fullflödes filter , avfettning, diskmedel, eller något annat ?

Mvh
//Sibbe
Länk
Vad har du för märke på ditt filter?
Var och ett har speciella rengöring och oljeprodukter köp det som rekommenderas så är allt lugnt.
Men va du än gör så marinera inte ditt filter med olja för då kan du luftmängdmätaren hälsa hem.

MVH
Visa användare
528
Bimmer Seb
Alfa 156 2.0 TS
E91 320dT -10
E87 120i -05
911 Coupe -02
Det är BMC filter, jag var dock och köpte en tvätt sats på BSR som förvisso var till JR filter, men det måste vara väldigt lika. Rena blev de iallafall.

Mvh
//Sibbe
Länk
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Varför inte köpa ett nytt?
OKej , kör oxå med BMC filter. Köpte ett "tvättkit" hos www.motorshop.se som funkade kanon.
Samma matrial som JR filter så det funkar.

Visa användare
528
Bimmer Seb
Alfa 156 2.0 TS
E91 320dT -10
E87 120i -05
911 Coupe -02
Jag vet inte hur gamla de är men jag tror inte att de är speciellt gamla, det sitter ju dubbla och det blir ändå en tusenlapp för två som man kan ha roligare för. Men jag skall egentligen bara testa om bilen går bättre med öppna filter än orginal som även de är nya.

Mvh
//Sibbe
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.