|
|
|
|---|---|
|
Hej, Har hittat en 523 Touring -98 som kom till sverige 2004-09-20, ägaren påstår att han köpt den i tyskland -00 och jobbat där i 4 år för att sedan ta hem den. Den är besktigad och svenskreggad nu, men avställd. Jag har fått ett tyskt regnummer av vv, hur går jag enklast vidare för att kolla bakgrunden på bilen? Han kan mycket väl tala sanning, men jag känner att jag vill kolla så mycket som möjligt. Jag vill förstås veta om milen 14.200 stämmer, samt om den varit smälld. Tacksam för snabba svar. /Johan | |
Jorand |
Hej! Finns en del matnyttigt här-> Länk Gå inte på en mina som jag har gjort.. Länk //Cosmai |
Jorand |
Länk gällande mätarfiffel. Länk //Cosmai |
|
OK, bra läsning. Men finns det inget enklare sätt att kolla mot tyskland, har inte dom nån liknande tjänst som vv har? I och med att jag har det tyska ursprungs registreringsnummret? /Johan |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Nej. Att använda regnummret är hopplöst (nästintill). Vad du gör är att du tar och ringer till de firmor som har stämplat serviceboken. Med chassinummer kan du få reda genom BMW SE om bilen har varit inne på ngn garantireparation de senaste två åren. Be BMW kolla upp mätarställning. Å andra sidan dräller det av E39 nu så istället för att hålla på och "krångla" så lämna den och leta vidare istället. Utbudet är enormt. Med det här menar jag inte att man skall låta bli att kolla upp bilen utan jag menar att det finns andra objekt som har en "bättre" start. Mvh, Thomas E "I used to jog but the ice-cubes kept falling out of my glass!" |
|
Jag har sån tur att Marin, som finns här på forumet bor i huset som syns i bakgrunden i annonsen. Han kommer troligen att kolla bilen åt mig. /J |
|
|
Mmhmm, nu har jag via bilprovingen fått senaste besiktnings och inregistreringspapper, inga anmärkningar där. Bp faxade mig även det tyska Fahrzeugbreif, svår tydligt, dessutom kan jag inte tyska. Det verkar framgå att bilen togs i bruk 10 juni -98 av en firma som heter FIRMA GSB GESELLSCHAFT FUR SOFTWARENENTWICKLUNG MBH. Det verkar som om denna firma hade bilen fram till 16 juli -01 då en Regine Schramm köpte den. sedan verkar det inte finnas fler tyska ägare...antagligen har hon haft bilen fram tills dess att den kom till sverige, därmed spricker i så fall hans version om att han köpe den -00 då han jobbade där. Mmm, vi får se vad Marin säger i morgon när han sett bílen. /JOhan |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
om säljaren ljuger om det kanske det kan tänkas att han ljuger om andra saker.... mvh Johan |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.