AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
523

värmeproblem E21-323

FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Jag irriteras över att jag bara får uppskattningsvis runt 20grader+ i kupen vid full värme, tidigre uppnåddes samma värme vid 10-20% vridet reglage och det blev fullständig bastu i bilen. Jag har luftat bilen i uppförsbacke och anser att inga luftbubblor kommer upp så det borde vara klart, frågan är om jag gjort rätt? min luftskruv är totalt fastrostad och går inte att rubba tyvärr. Bilens tempmätare går rätt och den ligger i princip alltid några millimeter under mittläge eller möjligen någon millimeter över vid kökörning och bilen kokar aldrig, kylaren är ny samt rätt vattenmängd i kylsystemet vilket innehåller självklart glykol och vatten med en koncentration som klarar 24- .
Bl
211
Bladh
E30 325i Touring -89
E28 528i -87
Satte du in ny termostat när du gjorde allt detta? Kostar inte många kronor om du inte gjort det. När du byter den så kan du passa på att byta luftningsskruven också. När du byter termostat skruvar du loss termostathuset som skruven sitter i och det blir enklare att få av den.
Du har troligen luft i termostathuset. Då öppnar den inte som den ska och du får ingen värme i kupén...

// Anders
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Nej det gjorde jag inte, men borde inte motortemperaturen gå upp om termostaten är defekt? borde inte en termostat som är defekt leda till att typ ingen värem kommer in i kupe'n?
det termostaten gör är att släppa överskottsvärmen till kylaren för kylning
du måste ha kvar luft i systemet eller så är värmepaketet paj

helgonet
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
hm kan värmepaketet vara paj trots att varmluft kommer in? kan inte väremeventilen spöka då? och var sitter den?
Wm
489
WmBrejzer
Bmw 323i Coupé -98
Octavia kombi -13 Miljöbil
värmeventilen sitter precis mot coupeväggen, sitter två slangar och en ventil med tillhörande vajjer på.
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
tackar, antar att du menar utanför cupen inne i motorutrymmet.
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
jag har kollat upp värmeventilen och den rör sig som den ska när man vrider på reglaget, var sitter problemet? allt verkar ju stämma.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.