|
|
|
|---|---|
|
Blir det bra på eller kommer det bli ballongeffekt? /CF | |
|
Det borde fungera. Men vilken profil har däcken? 50? Du måste ju ha rätt rullomkrets med. Bmw använder själva 205/50/17 på en 7" bred 17" fälg. Jag rekommenderar dig att göra detsamma på din 7,5" breda. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Okej, funkar 225/45/17 på en 17 tums fälg som är 7 tum bred? /CF |
|
|
Bmw använder 225/45/17 på en 8" bred fälg. Att kränga samma dimension på en 7" bred fälg går säkert, men de kommer nog se lite lustigt ut. (lite ballongvarning) Jag ser inte riktigt vad du har och vinna på att gå upp till 225 i bredd bara. Speciellt inte om du har en 7" bred fälg som är som gjuten för 205/50/17 Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Tack för info. Problemet är att de som har snygga 7 tums fälgar endast har 225 däck och de som har 7,5 tums fälgar har 205:or. Skulle gärna hålla mig till 205 egentligen men kanske får gå på 225a i alla fall. Så 8" och 225/45/17 är ok? /CF |
|
|
Ja de är ok, jag kör på det själv på vintern. Länk Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Sådär ja, hjulen kommer på måndag! Det blev en fälg som heter M-line (M5 kopia) hos gummihuset med dubbade Gislaved! Känns roligare än BMW original plåtfälg som kostar 1000 spänn mer..... /CF |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.