|
|
|
|---|---|
|
Funderar lite på denna 5:a men skulle gladeligen ta emot lite info om den om nu någon här har lite att dela med sig. Länk /P | |
| Jag vet bara att han har försökt sälja den sen i sommras på olika ställen. | |
|
Ja precis, samt att han har dumpat priset rejält. Jag tror att han började över 100k, men är inte säker. //Schnitzer Svenska M5 E39 Registret: Länk E-Post: DE91@hotmail.com |
|
| Jag är också nyfiken! Notera dock att senaste Blocket-annonsen har ett ännu lägre pris Länk | |
Gemini__ |
Pratade lite med ägaren till denna M5:a förut. Såg han stod och tankade vid en mack i Västerås, så jag var tvungen att växla ett par ord med honom. Trodde bilen skulle se risig ut(hade sett den ute på annons förhållandevis billigt) Tog en närmare titt på bilen. Var lite detaljer som inte var 100%-igt, men inget katastrofalt som inte går att fixa. Detta var alltså utseendemässigt. Hur motor, drivlina och överiga komponenter mår kan jag inte svara på. Och av det lilla jag lyssnade på motorn lät den OK. Mvh: Thomas |
| Pratade med ägaren i somras. Då va det nåt skumt elfel på bilen. Hade det varit ett struntfel så hade han väl fixat den antog jag och kollade vidare! | |
|
Gjorde ett registerutdrag på M5:an SGM850-GD64460 tillverkad 9407 den 12/4-03 då var den inne på sin andra svenska ägare den första var firma Schultzberg och söner i Jönköping. Import april-01 och hade körförbud sedan 25/6-02 trots det i trafik på grund av följande fel solfilm främre sidorutor, bromsljus ur funktion, dimljus för högt ställda, och sämst av allt för höga avgas värden på både HC, CO och Lambda den hade 141195km på mätaren. Bilen var utannonserad mars-03 då den skulle ha rullat 16000mil. Det är vad jag vet om den men 82tkr för en 95:a är billigt och har man inte alltför höga krav så kanske den duger efter en noggrann inspektion. Mvh Stephan |
|
|
Hej och tack för svaren. Var nu själv nere och tittade på bilen samt gjorde en test på verkstad för kontroll av avgasvärden mm. Det var inga problem med värdena på avgasreningen över huvud taget, kanon fina värden. Bakljusen, jordfel som fixades på plats. Alger i klimasystem som fixas nästa vecka. Utvändigt fint skick. Invändigt kanonfint skick. Motor och låda funkar fint utan anmärkning. (verkstaden ville inte ha betalt för testen, tackar och bockar för det.) Så jag kunde inte göra annat än att ta med den hem. /Pata |
|
|
Grattis! Mycket lycka med den hoppas jag. |
|
|
Låter som du gjort en bra affär. Var själv spekulant i sommras innan jag köpte min. Intrycket jag fick av bilen på telefon var iget vidare. AC:n ur funktion, skumt elfel med bromsljuset bla. Var det inte lite tveksam dokumentation/servicebok också? Men tydligen var felen inte så allvarliga ändå med facit i hand så det är bara att gratulera till en fantastisk bil, priset måste varit hel rätt. |
|
|
Servicebok fanns med men det var en hel del luckor i den. Tog det mera som att det var en servicebok som kanske var äkta än de fullstämplade böckerna som ibland följer med. Hällre lite dokumentation än ingen alls. /P |
|
| Grattis! Hoppas det inte dyker upp några otrevigheter. | |
|
pata@ gratulera ! jag tycker det verkar HELT 'ok' - servicebok = de som ser perfekta ut är oftast 'fixat' - el-fel = är oftast enkla jordfel eller kabelbrott avgasvärden = vad allt som oftast behövs är en genomvarm bil och först och främst 'katalysatorn', också min egen bil hade först 'fel' värden vid två besiktningar men efter en 'warm up-runda' (även besiktnings-gubbar vill ibland har lite kul) och en andra test av SBP (på utsidan) var värdena 'helt perfekta' vid båda tillfällen - GRATTIS till bilen, du är nu ägare till en exklusiv-bil som en gång kostade 1:a ägaren EUR 70.000 ++++ beroende på skicket o däckfabrikat är ju bara fälgarna + däck värda ca. SEK 30.000 ;);) |
|
|
pata: gratulerar, vill du ha bilens spec-lista? Jag kan skicka den via e-post i så fall. -M5 E34 Limousine register Länk |
|
|
HD91 skicka gärna listan till mig, all info om bilen är av intresse. |
|
|
HD91: Det finns en M5-89 vit till salu på blocket har du mera info om bilen: Länk |
|
|
pata: skickar listan. starre: jag såg den precis också, har diverse uppgifter, mycket tidig import (1991), har en spec-lista på den, MYCKET ovanlig kulör, bara sju exemplar i landet i vit!! -M5 E34 Limousine register Länk |
|
|
HD91: Är det något extra förutom färgen som gör den unik?jag vet varje M5 är unik:)) |
|
|
starre: hehe, i övrigt har den väl inget direkt märkvärdigt, men automatiskt avbländbar innerbackspegel och den mest exklusiva radion var den i varje fall beställd med, annars den sedvanliga extrautrustningen, klima, larm, farthållare mm. -M5 E34 Limousine register Länk |
|
|
Skumt att den saknade sidoblinkers och att den gått igenom bes varje år eller är det flyttgods? M V H Stephan -Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk |
|
|
Såg också sidoblinkers frånvaron och tänkte detsamma men inget är omöjligt tycker inte att besiktningen är speciellt konsekvent i år kollades inte inställningen av dimljusen på BMW:n tillexempel så dom helt klart missat sidoblinkersena på M5:an. Mvh Stephan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.