|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Tack så mycket för alla svar! Får se som sagt om budgeten håller för en bil. Det blir en om något väldigt bra dyker upp. |
|
| Anser att en 518 E34 från 1987 är bland det bästa och vettiga köpen man kan göra om man prioriterar bränsleförbrukning, komfort, krocksäkerhet, ägandekostnader. Volvo får se sig slagna, och det där med värmeproblem osv har då jag aldrig någonsin upplevt efter flertalet provkörda E28or och ägd 520E28. Kan säga att den tidigare 520in E28 blev oerhört varm, så varm att man aldrig behövde mer värme när det var mellan 20-30 minusgrader ute och E21an är ännu värre (1/4 varv på tempskruven och man dör av värmeslag (dock inte nu då någonting inte är som det ska). Varför skulle en 518E28 har samma reparationskostander som de BMW bilar med 6orna osv? 4orna håller ju de lägsta reservdelspriserna samt slits mindre då de är både lättare och förmodligen lugnare körda, jag tycker VOLVO-bilarna är överskattade, visst håller de bra och förmodligen bättre än många andra bilar, med det där att de går i alla väder har då jag inte upplevt efter kontakter med folk som har haft STORA bekymmer varav en kompis till min far råkade ut för motorhaveri på sin 740. | |
| hatar volvo på vintern, tycker personligen dom är totalt okontrollerbara, jämfört med min e34 t.ex | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.