|
|
|
|---|---|
|
Hej Alla Behöver låna specialverktyg eftersom jag håller på att byta kammarna på min 750, v12. Finns det några ställen i stockholm. Att exempelvis köpa två jiggar till kamdreven kostar 4000 kr. Känns som onödiga pengar för ett engångsjobb. Tacksam för alla snabba svar. ClG | |
|
jag fick ett pris på ca 2000kr för inst.verktyg för kammarna!.men du behöver inte detta!,det går lika bra utan.på kammarna har du avslipad kant,(på båda sidorna),nära en av lagerlägena den kanten skall vara i 90 graders vinkel mot ventilkåpe packn.ytan.fick tipset av jurgen på JWR.du kan skicka meil om något är oklart.gjorde själv detta,och det funka kanonbra! torsk på v12 |
|
|
Tack för tipset. Har hittat exakt det du beskrev. Efter det att jag låste svänghjulet i position så blev det helt plötsligt lättare. ClG |
|
|
Bara lite nyfiken,vad var anledningen till kamaxelbytet. Slitna??, trimning??.Tacksam för svar. M.V.H JAWEN med V 12 15.880MIL |
|
|
En banjobult hade släppt och var borta. SAnnolikt ligger den i tråget. De andra satt dåligt också. Den tickade högt som resultat. En nock var väl sliten samt några andra var inte speciellt bra. Därav jag bestämde mig för att byta. ClG |
|
|
Hej igen CURT,hoppas det går bra med att få tag på platina-stiften, mailade dej adress & telnr i dag. Jag undrar, är det vanligt att banjobulten släpper?.Verkar för mej som ett tillverknings-fel i så fall.Är det vissa års modeller? , miltal?.kan man göra något förebyggande?.Hur pass avancerat är jobbet = timtid?, valde du trimkam/orginal, nya/beg, pris?. Har själv vart sugen på att modifiera motor'n d.v.s totalbalansera samtliga rörliga delar,porta insug/grenrör samt trimkammar & avgassystem.Slutsumman vart dock väldigt hög, så jag har för tillfället lagt ide'n på hyllan.Men något som borde gå att göra för rimliga pengar är att få större innerdiameter på grenrören.Dom är ju pinsamt små.Känns som bara dom kunde ge en väsentlig höjning av effekten.Är det någon som har någon vetenskap om detta , och i så fall vill dela med sig av den.Kanske finns det "headders" att köpa. Tacksam för ide'er. JAWEN |
|
|
Enligt en uppgift verkar det vara vanligt att de släpper. Den som sa det menade att bulten var lite för lång och drog då i botten. Mätte upp det och det fanns utrymme. Det är nog så att de dras fast lite för lite. Själv drog jag till lite extra med NewtonMeter när jag satte dit mina. Så de ska väl sitta ett par tusen extra mil på det. Man skall dock vara försiktig eftersom överfallet är av aluminium. ClG |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.