AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.928

balansering av kardanaxel?

Peter Svahn
Hej,

jag har under en tid suttit och läst en hel del på detta forum men kunde inte hitta den information som jag söker. Det är så att jag har vibrationer i drivlinan vid acceleration. Dessa märks i alla hastigheter, på samtliga växlar då drivlinan belastas, dvs under acceleration.
Jag har nyligen bytt stödlagret men utan förändring. Mitt nästa steg blir att byta ut hardy skivan. Men då jag ändå river ner avgassystemet och skyddsplåtar är det kanske lika bra att byta ut/balansera kardanaxel. Är det någon som vet var man kan köpa beg. balanserade kardanaxlar? Ett annat alternativ är att balansera min kardanaxel. Någon som vet var man gör detta och vad det kostar? Jag har också läst att det finns några gummibussningar vid bakaxelklumpen som kan ge upphov till vibrationer. Är det något som det är lika bra att byta då jag ändå är igång? Är tacksam för fler tips och råd för att bli av med vibrationerna.

Peter
Bu
469
Bumer
BMW 118 i - 05
i malmö har vi harrys bilskrott som va ja själv tycker e bäst va d gäller begagnade reservdelar-försök ringa till dem för tips 040-382200
Peter Svahn
jag har fått följande pris:
Pris 2500:- + ev. frakt Axel är demont. från en 328 -00 på 5900 mil ifrån Södertälje bil o alldemo.
Pris 1875:- + ev. frakt Axel är demont. från en 328 -98 på 5900 mil ifrån Harrys bilskrot :))

Känner du till något ställe där man kan balansera en kardanaxel och eventuellt vad det kostar?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.