AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
436

Lackfråga

Ri
825
Ricke
540ia -97
1602 -71
Hej!Är den som har någon aning om vad BMW tar för att lacka om en motorhuv på en M3 -95 inkl. allt förarbete???Rör det sig om en 3000-4000 kr eller???Tacksam för råd från dom som anlitat BMW och kan säga om det blir bra gjort.Dom som har lackat huven innan(vet inte vilka eftersom jag inte ägde bilen då) har inte lyckats helt och hållet eftersom om man tittar redigt noga från sidan ser man att den är flammig i lacken,ser ju inte så himla roligt ut på en annars mycket välhållen M3:a!!!Jag antar att det inte går att bara putsa till detta eller har jag fel??
325Ci
lämna in den till en vanlig lackerare istället. BMW är i särklass säkert mycket dyrare.

Ri
825
Ricke
540ia -97
1602 -71
Tänkte att BMW var det säkraste kortet om man ville har det riktigt gjort.Visst är dom säkert lite dyrare ,men jag har hört många som stöt på dåliga lackerare så jag vet inte om man ska våga chansa?Fler svar tas tacksamt emot :)

Mvh Ricke
pjotor
Har du testat att maskin-rubba huven, om inte testa det före omlackering.
netsix
Om du bor i Stockholmstrakten har jag lite tips på bra lackare.

/netsix
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Har BMW egen lackverkstad ?? Det förvånar mig.
Har aldrig vad jag kommer ihåg i modern tid träffat på en Märkesverkstad som har egen lackverkstad.Normalt lämnar de bilen till en bilackering som de har avtal med, det enda de brukar göra är att plocka ner bilen
och montera tillbaka detaljerna.

MVH
Hasso
Ri
825
Ricke
540ia -97
1602 -71
Jag bor inte i Stockholm(50 mil bort).Hasso:BMW har ingen egen lackeringsverkstad men dom borde ju kolla upp vilken firma dom anlitar och om det går snet så borde ju BMW ordna upp det eftersom dom säkerligen inte vill få dåligt ryckte om sig!!Kanske kan höra med nån firma som kan det där med maskinpolering och fråga om det går att putsa bort det.
betriebsanleitung
När jag fått lackat på BMW för försäkringsskada har det inte blivit bra,färgskillnad mm.Det dom erbjöd var bara polering men det hjälpte inte mycket när det inte är samma nyans.det beror väl på var BMW i sin tur lämnar bilen för lackering
Ri
825
Ricke
540ia -97
1602 -71
jo,det klart.Jag har hört dom som blivit jävligt nöjda.Dessutom är min silver met. vilket borde vara lätt att få till det så att man inte ser färgskillnad eller?Tacksam för fler synpunkter och eventuellt om nån lyckats putsa bort detta problem.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.