AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.317

Varför billigare med automat?

Sida 2 av 2
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Du verkar veta bäst själv vad din bil är värd men vill du veta min värdering kan du läsa nedan (annars scrolla vidare):

Som tidigare sagts är inte 320i speciellt eftertraktad och automat i en 3-serien gör inte saken bättre.

Avsaknad av AC drar ner lite men å andra sidan fungerar de oftast dåligt på en så pass gammal bil.

JN:s bil är nog närmare 10.000:- dyrare. (325 Skinn AC manuell airbag) Visst drar M-paketet upp priset något kanske 3-5000:-

Tror du får vara nöjd med runt 40.000:-

(PS. det är inte cab-fälgarna på bilden utan limo-fälgar)
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Kom hit å kika på bilen då så får du värdera den efter det.. Fan vad alla är skeptiska... Nästan alla E36 or under och runt 40 tusen kronor brukar vara skit om det inte är en 316 eller 318 i fråga... Fattar inte att ett M-chassie och M-paket bara ger mervärde på 3000-5000 kr.. Inte gjorde det de när bilen var ny? Varför tror du de flesta E36:or inte har M-paket och M-chassie det var nog ganska så dyrt har jag för mig..?? Var föresten och köpte ett lackstift igår och skulle lägga i lite stenskott runt skärmkanterna fram, till min förvåning så var det jag trodde var stenskott bara lite polermedel som hade stelnat under kanten så det var bara att slänga in stiftet i bakluckan.. Inte en rostfläck hittade jag..
Danragn:

varför frågar du efter värde på din bil om du inte kan ta svaren?

Dina inlägg gör att jag gör allt färre inlägg i värderingsforumet, tillslut försvinner alla seriösa känns det som, vilket gör att det självdör, vill du det?

/Simon
Att jämföra nypris på extrautrustning med det mervärdet det bör göra på en 12 år gammal bil åter minst sagt befängt.

Hade själv en e-46 som var extrautrustad för över 100k
men det kan man ju glömma att folk vill etala nåt spec extra för när man säljer begagnat. Det enda är väl att extrautrustningen möjligtvis gör bilen mer låttsålt i jämförelse med en bil i samma prisklass som saknar den.

Håller i övrigt med simon_en. Visst behöver man inte hålla med alla i värderingsforumet men man behöver ju heller inte bli spydig mot dom som inte tycker att bilen man vill ha värderad är värd hur mycket som helst.

Många av dom som svarar i dessa trådar är såna som byter bil mycket ofta och antagligen har avyttrat ett stort antal beg Bmw senaste åren. Troligtvis vet dessa herrar ganska bra vad dom pratar om.

sw
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Ja visst är det är det säkert så att många byter bil väldigt ofta.. Jag är 22 år och har haft ca 20 bilar och jag är väl medveten om vad man kan få för en bil i ett visst skick, har haft 8 st bmw varav 5 st E36 och ingen har varit i detta skick även fast jag betalat 85 tusen för den dyraste jag haft..

Ingen mening att låta uppkäftig men min bil är i utställnings skick.... så 40 tusen är billigt och skamligt..
Ok, men sätt ut din bil till försäljning till ett pris som Du är nöjd med och se om någon nappar. Det är faktiskt det allra bästa sättet att ta reda på vad någon kan tänkas vara beredd att betala för din bil vilket faktiskt ger ett definitivt svar på vad din bil är värd.
Kom tillbaka sedan och säg vad slutpriset blev.

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
"jag är väl medveten om vad man kan få för en bil i ett visst skick" skriver du.

Varför ens fråga då?

Fakta är att du annonserat för 55' och intresset är svalt. Det är naturliga blir då att försöka med ett annonspris på runt 50'.
Har du tur och det är ett pris som gör att folk blir intresserade så får du nog räkna med att en köpare vill pruta 5' och då hamnar du på 45' i slutpris.

Jag skriver inte detta för att nedvärdera din bil, (jag söker inte efter en e36:a), utan för att svara på en direkt fråga och hjäpa dig hitta rätt pris. Jag vill inte gå in på hur många bilar jag sålt och det har egentligen inte med saken att göra men 20 är passerat för länge sedan.

Är din bil verkligen i utställningsskick och man inte kan hitta antydan till rost någonstans har du en mkt ovanligt fin bil och då är risken att din bil värderas för lågt. Då gäller det bara att hitta rätt köpare vilket inte alltid är så lätt.
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Jaja.. ska sluta tjafsa.. Det var en kille som bjöd 55 tusen men han hade flygresa hit så han la det på is ett tag, så visst finns det spkulanter som kan lägga dessa pengar.. Släpper den för 50 men godtar värderingen på 45 men inte lägre... Kommer nog behålla bilen vad det ser ut som nu.. Tack för alla svar.. Det är kul att diskutera saker här ibland =)
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Bilen är nu såld och tro det eller ej så fick jag mina 55 tusen.. Fick komentaren "Den var juh jättefin" det första ha sa. Han hade inte mage att pruta någonting för det fanns inget att klaga på.. =) .. Så kan det vara....
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Bra affär för dig! Snittpriset ligger nog ganska långt under 55 kkr.
Bara att gratulera! Måste haft en extrem tur att snubbla på en "rätt köpare" vid rätt tillfälle. Hoppas jag får samma flyt när jag säljer min 328 :-)

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Vem som än skulle ha kommit och kollat på bilen skulle nog köpt den om 2.0 l motorn räckte för deras behov. Den var otroligt fin utan fel och skravanker när in på nyskick. Hade anonsen ute en vecka.... Lycka till å sälj... Någon som har en fin bil för 55 tusen att sälja??
JN
1.064
JN
Porsche Cayenne turbo -08
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
Oj, det var som fan att du lyckades få 55 k för den bilen så snabbt, kanske ska anlita dig nästan gång jag ska sälja bil :)
Känns surt att jag bara lyckades få 47 k för denna: Länk trots att jag annonserade som en tok i typ två månader.

Mvh Jens
BMW CS # 5080
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Det blir svårt att sälja när bilen har gått över 20 tusen mil det har jag fått erfara.. Dock så fick jag 52 tusen för min gamla 325 -93 den vinröda på länken och den var svensksåld och hade precis gått 20 tusen mil. Svart skinn och bilen var mkt fin. 22 mil M3 ca 70 tusen kronor =( lite sämre affär.. Dock är 320iA den finaste jag haft.. Hade

Länk
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Bara att grattulera. Förmodligen en utav de dyraste privatsålda 320IA detta år :)
Kanon! Stort grattis!

Mvh,
Kalle
_____
525an: Länk
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Och finaste.... =)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.