|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Varför är alla så skeptiska mot bilar med automat? Jag har en BMW 320iA -92 i toppskick med M-optik så som Front, kjolar, bakkjol, speglar, ratt och sen sitter det en takvinge och ett par 17" cabfälgar på bilen. 17200 mil. Import. Den är i skick utöver det vanliga för jag har jämfört många bilar. Allt är helt och fint och lacken är spegelblank utan skravanker. Vad skulle ni värdera denna bil till eller betala för den? Länk | |
| Skulle tippa nånstans runt 45´ ungefär. | |
|
3-serie, framförallt E30 och E36, med automatlåda är iskall på marknaden! Målgruppen som vill ha E36 coupé torde vara 20-30 år gamla, och gilla inspirerad körning. Denna målgrupp vill INTE ha automatlåda. Och jag förstår varför, manuell låda ÄR roligare och passar biltypen bättre, precis på samma sätt som en automatlåda är ett måste i en sjuserie! Din bil ser fräsch ut, men du får nog vara glad om du får 40-45 000:- för den, beroende på automatlådan. Lycka till! Mvh, Kalle _____ Bilen: Länk |
|
| Min nästa blir absolut automat. Så visst finns det köpare i denna ålderskategori men kanske inte lika många :) Vi får byta :) | |
|
Att automat är svårsålt på billigare bilar är föga förvånande då kostnaden att byta ut en automatlåda är ca 3ggr så dyrt som motsv manuell. I ditt fall är det inte heller så konstigt då 320 är relativt motorsvag för att vara BMW, något automaten förstärker. /Simon |
|
|
E36 pre-VANOS modellerna (91-92) brukar vara lite mindre eftertraktade. Automat är generellt sett inte särskilt poppis på 3-serien av skäl som Kalle redan nämnt. Jag tror på runt 40kkr som maxpris, kanske lite mer om rätt köpare dyker upp. Det finns fina 325iA coupe -93 som det begärs strax över 45kkr för och som verkar svårsålda. mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 |
|
|
har en 325iA Cab och i en cab föredrar jag definitivt automatlådan, det är ju en glidarbil, inte en racerbil! /martin |
|
| Jag har kollat på många bilar just Coupe och det finns inga direkt fina bilar kvar dom flesta har rost eller andra defekter... Antar att min bil är mkt välskött och välservad för den går bättre än en kompis 320 men manuel låda. Ska försöka få 50000 kr jag har inte hittat någon annan bil i denna prisklass i samma skick och utvändigt M-paket. Dom som sett bilen tror att den var mkt dyrare eller tom årsmodel 97. Har haft 2 bmw med automat och har varit mkt nöjd... | |
| Jag är 22 år och tycker automat är undervärderat... Detta gör juh bilen till en kanonbra glidarbil... Sen är ofta drivlinan bättre i automatbilarna eftersom det inte slits på samma sätt samt att dom inte är övervarvade. | |
|
Kristoffer_L har rätt! Min begär jag 47 för men släpper den nog för 43 om nån bjuder det på ett fint sätt. Otroligt svårt att sälja automatbilar men har man en gång vant sig vid automat så vill man aldrig byta tillbaks till manuell. Automat är bekvämt |
|
|
styrman1: Har du M-paket mm på din bil??? Har kollat på många billigare bilar med vanos och dom rasslar alltid, lite tråkigt och dyrt när det pajar..... Länk |
|
|
danragn: Problem med VANOS till M50/52 motorerna är ytterst ovanligt. Däremot förefaller det relativt vanligt på M3 3.2 dubbel-VANOS motorn då vanosarna har tagit stryk när gasglada ägare inte haft tålamodet att vänta tills oljan blivit varm... De fall där vanosen spökar på M50/52 beror detta till 100% på felaktig service eller annan vanskötsel. Det är en myt på detta forum att M-paket (liksom värsting bilstereoanläggningar) generellt höjer värdet rejält på BMW. Det må göra bilen lättsåld i vissa kretsar men svårsåld i andra. mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 |
|
|
Danragn: Varför står det 323 i din annons på din 320? M50 motorn innan enkelvanos är en ruskigt törstig rackare enligt mina erfarenheter. Den i kombination med automat skulle jag kunna tänka mig försvårar försäljningen. Vanos problem på M50-M54 motorerna är i princip obefintliga som Kristoffer konstaterar ovan. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Hade en annan bil i den annonsen förut =) har lagt ut en annons på blocket men inte på autopower ännu.. Vanosen kanske inte går söder på samma sätt som i M3 orna då en sprint pajar och det i enkelvanos bilarna vad jag har hört, hade en M3 -93 innan denna bil. Däremot så vill dom gärna rassla lite på många jag lyssnat, mest importbilar. Tycker E36.orna utan M-paket börjar se gamla och tråkiga ut. M-paketet är monterat från fabrik föresten.. Vad skulle du köpa en med eller utan M-paket i samma skick med 5-10k skilland i pris?? Länk |
|
|
Personligen kan jag förstå att det inte finns nån större efterfrågan på den bilen med auto eftersom den ju är ganska slö. Inte för att den manuella 320'n är så snabb men det blir ju inte bättre med auto. Har inget emot automat själv men då måste det ju vara lite mer pulver under huven också. Sen tror jag att avsaknaden av ac inte heller hjälper. Tycker dock att din bil ser riktigt fin ut så ha lite is i magen och vänta på nån köpare som inte värderar prestandan så högt och klarar sig utan ac så kanske du kan få ut runt 45k för den. Kanske......= ) Lycka till. sw |
|
|
Automat och avsaknaden av AC skrämmer nog bort en hel del. Dessutom avsaknaden av Vanos. Jag tror inte att du kommer få ut 45.000. Dagens automatare är riktigt bra i rätt bil. Men jag tror risken för att "drivlinan" skulle börja strula är större på en 13 år gammal automatbil än en manuell. Att automatlådorna börjar slira är inte helt ovanligt. |
|
|
inget M paket på min bil. vanosen är ljudlös! min bil från -93 hardessutom nya AC gasen vilket gör en påfyllning i en framtid mycket enklare och billigare. Automat är bekvämt |
|
| Det är till en jäkla fördel för oss som det kvittar om det är automat eller ej. Jag har köpta mina automatbilar relativt billigt och har varit skit nöjd. | |
|
Jag kan säga som jämförelse att jag sålde en 325 coupé -92 för ungefär en månad sen som var i mkt bra skick, 21 k mil, mauell, få ägare, komplett servicebok, massor utav slitdelar bytta, rikligt utrustad med t.ex. skinn, sportstolar, nackstöd bak, stolsvärme, airbag, lucka, "lilla datorn", fungerande ac!!!, sänkt, m3 speglar, 17" alu mm. För att få denna bil såld fick jag annonsera i nästan två månader och sänka priset ifrån ursprungliga 59 k till 47 k som jag slutligen sålde den för. Tror därför att denna bil betingar ett värde kring 30-35 k, men sedan så kan man ju ha tur och hitta en s.k. "rätt köpare". Bara att fortsätta att annonsera och gradvis sänka priset om man vill få sålt inom rimlig tid. Mvh Jens BMW CS # 5080 |
|
|
JN: Varför skulle jag bara få 30-35 när du fick 47 för din.. Min har gått mindre och hade din M-paket från fabrik? Var på M-bilar och fick ett utdrag på extra utrustning och det var lite allt möjligt. 45000:- är den mist värd.. Har satt ett riktpris på 50000:- annars behåller jag bilen. Denna E36:a är något utöver det vanliga i skick. Har kollat på flera M3:or och dom var inte fina jämfört med denna.. |
|
|
Nu är pajkastningen igång. Återstår att se var priset landar.... /Simon |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.