|
|
|
|---|---|
| Hej undrar mo det finns nån som kör 318is turbo här på forumet och vill dela med sig vad ni har för komp i dom..komp testa min innan och det blev 14 kilo men vet inte vad förhållandena är...undrar alltså hur mycket jag ska behöva sänka kompet för en eventuell turbo konvertering.. tack på förhand | |
| jag har en318is turbo men jag sänker inte komp utan ladda lite mindre typ 0,5-0,7bar funka fint med saab intercooler och turbo från saab | |
|
jimm_y: Tänk på att kompressionstrycket alltid är högre och nåt helt annat än kompressionsförhållandet. Tyvärr kan jag inte kompförhållandet på en 318is, men satsa på E85 som bränsle; ligger på 104 oktan! Mvh |
|
| Hej, jag har en 318is turbo. Kompressionstrycket som du har mätt fram säger bara hur tät din motor är. Kompressions förhållandet däremot är orginal 10,0:1. Domen på kolven är ca -5cc orginal har jag för mig. Mitt kompressionsförhållande blev med -18cc dome 8,2:1. Det är ett lämpligt kompressionsförhållande om du vill köra med vanlig handelsbensin. Allt är förståss i slutänden beroende på vad du har för effektmål och vad för styrsystem du planerar att använda. | |
| hehe tack för svaren men jag gav upp innan jag börja på det tror att jag bygger på m20 om jag ska bygga nångång i framtiden..Fast en is med turbo måste va en jävulskt rolig bil att köra:) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.