|
|
|
|---|---|
|
Kom ut från jobbet idag vid 16-tiden o skulle köra hem. Märkte då att de var vatten och imma på insidan av vindrutan. Startade bilen o satte Kliman på de varmaste. Efter ett tag var d så att jag kunde köra hem.. Har varit solsken o runt 10 grader hela dagen idag.. hur kan detta uppkomma då? nån som förstår sig bättre på det? Hur ska d bli när minusgraderna kommer? ska jag behöva sitta i bilen en timme efter var arbetspass för att få bort is på insidan av rutan då?! tack på förhand! // Daniel "E46 Coupe snart kanske om jag hittar nån" | |
Svärd |
Hade samma fenomen på chefens 318 och på min 320 när jag skulle köra in dem idag. De hade stått i solen hela dagen och när jag tog dem hade solen gått ner bakom träden. Antar att det är kondens som bildas av den varma luften i bilen som blir vatten mot den kalla rutan när den blev kall snabbare än luften i bilen när solen försvann. Inte särskillt kul om det hinner frysa. ///Martin |
|
Du vet inte vad man kan göra för att "lindra" detta kanske? Nån idé? ha de! / Daniel "E46 Coupe snart kanske om jag hittar nån" |
|
|
Tjena! har samma problem på min 325:a e30. undrar också vad man ska göra åt d. det e ju inte lite vatten på rutan heller. |
|
| Koppla in en kupévärmare om uttag för de finns,kommer garanterat bli bättre!! | |
|
Jag har uttag för kupevärmare ja, men där bilen står har jag ingen möjligthet att ha en sådan inkopplad.. Ingen som har några andra ideér? mvh Daniel "E46 Coupe snart kanske om jag hittar nån" |
|
|
Koppla in kupevärmaren ett tag, så att du driver ur fukten. Någonstans borde du kunna få ställa dig några timmar? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Du kan ju också prova med att ställa in en torrboll i bilen för att få bort fukten. | |
|
Tack för svaren killar. Ska ge mig på detta till helgen. Tack =) mvh Daniel "E46 Coupe snart kanske om jag hittar nån" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.