AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
777

Varenda 540 runt 65 papp är skit!

Har farit landet runt för att titta på olika 540ia -93:or i "toppskick", både svensksåld som import. Bara skräp. Varför är varenda bil skruvad eller vanskött?
Måste jag betala 10-15 tusen till? Vet någon om en BRA 540 för ca 65 papp eller hittar någon i tyskland för 55-60 papp(ej mobile.de, den kollar jag ständigt) så tippsa mig. Milen har jag inte begränmsat mig för men man kan väl ändå önska att min nästa kärlek inte varit "ortrogen"
Hoppas på er som läser, vill bli en i familjen igen.

Behnadla din BMW, som du själv vill bli behandlad av den!
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
hmm som man ropar får man svar, typ. Alltså en billig peng och en bil i bra skick rimmar inte allt för väl. Vill du ha en bra bil så får du gå upp lite i pris. I slutändan är det väl ganska logiskt?
Visst har du rätt, mitt rop är väl av uppgivenhet, dock ska jag börga plugga men jag vill ha en sådan bil, efter farsans köp, kan jag inte hålla mig ifrån den. Dock vill jag skaffa en egen. Men slutsattsen blir alltså att en fin 540 ska man inte kunna få om man har 65000 i kontander berädd att göra affär?
För mig existerar inget roligare än att ratta en 540!

netsix
tobbz tänk på det att handlarna på mobile.de vet att vi i skandinavien letar bil på den sidan. Jag tror man kan pruta ganska saftigt redan på telefon om man är en köpare. Dom fösöker nog med ett högre pris på sidan i förhoppningen att det skall komma någon från norden och köpa bilen och ändå tycka att det är en bra affär.

Bara en tanke som, förmodlingen, kan stämma ganska bra.

/netsix
Har ochså funderat så, och försökt. Men då har jag funderat så här, om man lyckas pruta en saftig slant, är det något skumt/fel på denna bil efter som hansläpper den? Kanske man inte ska tänka så. Har följt lite inlägg på olika sidor och kommit fram till att jag vill köpa en bil, personligen, i Tyskland. Då får jag den så ärligt som möjligt(utgår från en seriös handlare/privatperson)

De
145
Dexx
523 E39
Tobbz.....

Vill inte verka nedlåtande men det är precis som Acey skriver man för vad man betalar för...........

Priserna i tyskland på 540 är nästan lika låga där som de är i Sverige så jag tror inte du gör myket bättre affär där ...

"Man kan inte göra en omelett utan att knäcka några ägg"

Mvh Dexx
Visa användare
ProPro-medlem
239
Mattias (AutoPower)
E61 525dAT LCI -08 Schwartz II
E61 530iAT -06 Monacoblau
E85 Z4 3.0i -04 Sterling-grau
Kolla på www.bmw.de och klicka dig fram till Gebrauchtwagen (Suche). Där finns ett antal bilar till varierande pris. Men gemensamt är att de finns på BMW-ÅF i Tyskland. Och det är nog den billigaste garantin man kan få om man söker ett hyfsat begagnatköp. Även om alla deras bilar inte är pärlor, är de oftast ärliga.

Carfanatic
=======
fd E34 540iA -93
fd E28 520i -86
fd E36 325iC -95
fd E30 318i -85
Hej!
jag har en kollega som nog har Sveriges finaste 540 '93 tror jag. Svensksåld, få mil, all utr, ej vinterkörd, avställd långa perioder....
för 65 tkr får du dock inte bilen.
maila pocklas@hotmail.com för nummer
BMW Kungen
Nja, en bra för 65, är lite svårt.. ska du köpa för första gången i tyskland så gör detta av en bmwhandlare, eller något annnat stort bil företag, helst inte privatpersoner. Sedan är det så att bilarna är mycke dyrare i norra tyskland för vi nordbor "tömmer" på bra bilar. så åk söderut, t.ex. Munchen.

//Kungen
knackarante
Titta i blocket.se under västernorrland, såg en fin 540 där. tror att de skulle ha 65"
Hoppas du hittar rätt
sener
Kostar inte en 540 typ 20000 om året bara i försäkring, service, däck? Även om man köper billigt så måste man väl ha råd att ha den.
20000, då har man kanske lite otur, eller bor i storstan, eller är ung. Jag råkar vara ung. Men nu till saken...JAG HAR FUNNIT MIN NYA KÄRLEK!!!
Det gick att hita en kanonfräsh för 64000:-
Kortfattat: Diamantsvart med ALL utrustning och då menar jag max, 1 ägare, 15500 mil mycket väldokumenterade i och med en korrekt ifylld servic-bok samt en massa servic-papper/kvitton som backupp. Med resa, mat och bensin 64900:-, inte dåligt må jag säga. En trasig antenn och en pytteliten pik om att silentblocken börgar bli dåliga är allt tråkigt jag fått på köpet. Nu ska jag lägga mig, det har varit en lång dag, men jag tror nog jag är sveriges lyckligaste i kväll. Ser fram emot att visa den för er andra på diverse träffar.

st
3.454
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Grattis Tobbz och välkommen in i gänget med nöjda 540-ägare.

Mvh, Steaman
Robert.O
Du tobbz, hur brukar du göra affärer? Kontanter är väl det enda giltiga betalningsmedlet vad gäller bilaffärer , ?? (inbytesbil)
Man skall aldrig,aldrig aldrig släppa sin bil mot garantier, avbetalning eller dyligt. Sen att du är lycklig och står med dina 65 ooo i handen och begär att alla 540 ägare skall följa din nyck , det begriper jag inte. Skulle jag sälja min bil så funkar inte argumentet : du får 64500 kontant, allt ellet inget så är det.

Men grattis till ett bra köp: Hade du det bra i Berlin ?

R

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.