|
|
|
|---|---|
|
Tjena...Vi håller på att lägga i en B23 i en e30.... Behöver lite fakta om torped vägg och broms servo om du har några bilder eller annan information så kan du hemst gärna maila dem till mig... Pengar löser inga problem men jag har hellre sex i en BMW än i en Opel.. | |
|
Detta förfall... Tarv |
|
BOGEYMAN |
Är det det en et-motor? Det är nog bara att smäcka i motorn som den är, fråga på turboperformanceclub.com dom brukar vilja vara vänligt inställda på att hjälpa till!!!! Tror det finns nån länk där som man ser en gammal Bmw med en volvo motor i!! |
|
Ursäkta men jag måste fråga vem fan är så jävla dum att han slänger i en Volvo motor i en BMW??? I och för sig är det grymt slitstarka motorer men i en BMW hua!!! //Cosmos E28 Registret # 160 |
|
|
Jag mår illa,urk. hjorten |
|
BOGEYMAN |
Vissa har visst vuxit till dagis åldern!!! |
|
Cosmos! I tex. banracing mm så förkommer detta ganska mycket pga. att det är oftast billigare! Och fördelen med en B23ET är att det finns mängder av reservdelar till den turbomotorn istället för att behöva "fixa till" delarna för att dom ska passa. Och att det sedan finns dom som 318 med M3optik gör att man mår mer illa än att folk byter motor =) |
|
| Vill bara tilägga att det är inte jag som äger bilen... Men jag tror att den kommer att gå rätt bra när den är klar (Maj Emmaboda) | |
Peter |
här är ju ett exempel: Länk mvh PETER www.strippen.ws |
| Det är garanterat lättare att plocka 400 hk ur en M20 än ur en gammal Volvospis.Svarva kolarna och köp ett sprut och saken är biff om man inte är helt tappad bakom en vagn.Hellre M3 optik på 318 än volvo motor i en BMW.Det är helgerån och kan inte försvaras med att det är billigare.Har man inte råd att trimma sin BMW kanske man passar bättre i en 240... | |
BOGEYMAN |
ok BÄCKIS!! Vad kostar det att bygga en e30 323 med 400hk och besikta bilen med den? En volvo 240 med b23et kostar ca hundratusen att få igång med +400hk och den går att besikta och motorn är så gott som skottsäker! |
|
Den går inte att besikta med 400 hk,att man lyckas fuska igenom den lättare om man tar en bil som har turbo standard,men den är fan inte "äkta" besiktad.En 323 som inte går att besikta får man väl ihop för 50000 inklusive inköp av en fräsch bil att bygga på.Tar man en från 85 eller 86 så har man stora lådan och stora diffen,och dom går inte sönder med 400 hk oavsett körstil,slicks etc.Kan man inte bygga själv så blir det naturligtvis dyrare,men det samma gäller väl 240:n.Förvisso så rekommenrade jag ju faktist att köpa en 240 TIC om man inte har råda att bygga på en BMW,men att montera en Volvo motor i en BMW är riktigt fult att göra. Tarv |
|
BOGEYMAN |
50000 ja det blev 50000 billigare en volvon. b23et fanns aldrig i 240. Vad jag vill komma till igentligen är att det är bättre att åka med en lagligt utbytt turbomotor i en e30 än olagligt med turbo 6:a och priset är helt ointressant. Du vet själv vad bilsports container kostade att bygga och den motorn pallar inte mycket mer effekt. Den blev rätt dyr eller billig som jag vill säga, för 400 kusar är inte billigt. Ta en titt på www.mobile.de och sök på lamborghini diablo så hittar du ett riktigt helgerån på 1049hk priset 4.5miljoner. För min del så spelar det ingen roll vad det är för motor, det är bättre att hjälpa än att stjälpa eller hur det ska va. |
|
Bäckis ! Vem har snackat om 400hk ? Visst är det lättare att få ut 400hk ur en M20, men när det gäller ca 300hk så är det lättare för Volvon då det nästan finns färdiga tillbehör att köpa. Och M3-optik på en 318 är samma sak som att stoppa i en B18 med enkel Su-förgasare i en Ferrari F40 !!!!! |
|
| "Bogeyman" var det som snackade om 400hk.Färdiga tillbehör för 300hk B23?Vart finns det om jag får fråga?M3 optik på en 318 är att göra sin 318 snygg med BMW orginal delar.Delarna hör hemma på en BMW och du kan få bilen från fabrik utrustad med dom.Om du lyckas övertala Ferrari att sälja en F40 med B18 och enkel SU så ska du få en guldmedalj av mig.Och du Bogeyman,för mig är hurvida det går att besikta med turbomotor helt ointressant.Vill man ha igenom den så får man väl plocka bort turbon tillfälligt,men inte lyfta i en volvofyra när man har en skönsjungande sexa som ger mer pulver. | |
|
Med färdiga tillbehör menar jag att det finns folk som säljer färdigtillverkade saker! Och eftersom det är ganska nyligen alla fått för sig att turbo i en Bmw är häftigt, finns det inte samma utbud av turborelaterade delar till Bmwn. Men till en Volvo som har funnits länge så finns det en ett enormt stort utbud när det gäller turboprodukter. Men det är väl bara jag har fått för mig det ! Hade jag bara pengar så skulle jag vinna den där guldmedaljen =) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.