AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
506

OK e30-köp?

Visa användare
236
Linni229
BMW 640xd GC -16
Passat Alltrack -16
Köpte en nybesiktigad och skattad 320i -89 med 22 000 mil på mätaren, med på verkstad nyligen bytt kamaxel, dito rem, topplock, avgassystem, bromsar, bränsletank och vattenpump. Bilen har ingen ytrost, och är fräsch i lacken för att vara 89:a. Silentblocken är dock dags att byta, bensinmätaren funkar inte och inte heller centrallåset. Fick ge 14 000:- för kalaset. Bra köp, dåligt köp eller vanligt köp? Vad tror ni?
xe
621
xelerator
325IM TIC -90
328IC -96
tja.. grattis till bilköpet..

kan inte säga så mycket utan bilder o mer info...
men rent spontant kan jag säga att det kanske var lite för dyrt med tanke på felen.. 12000 hade vart rimligare..

men om dutex fick med schyssta fälgar, sänkning, stereo eller att den hade mycket utrustning så kan de ha varit ett bra köp..

hoppas nu bara att elfelen bara e simpla grejer..

........ HAHA ;p .....
Letar M-technic II paket *mums*
Om allt det var bytt och bilen i vörigt är fräsch så tycker iaf jag att det var ett rätt schysst pris....rostfria e30 är ju inte direkt lätta att hitta heller..
Om allt det var bytt och bilen i vörigt är fräsch så tycker iaf jag att det var ett rätt schysst pris....rostfria e30 är ju inte direkt lätta att hitta heller..

min älskling: Länk
-BeeMWe-
Låter helt ok, småpengar för en bil med nyrenoverad motor.
Visa användare
306
yozef
316i Compact -00
Grattis. Du har gjort ett bra köp!
Visa användare
236
Linni229
BMW 640xd GC -16
Passat Alltrack -16
Tack för svaren! Då kan jag känna mig ganska lugn i alla fall. Men med tanke på era bilar känner jag mig lite undermotoriserad...

/L
SpineKracker
Håller med om att det var ett bra köp! Ingen tvekan om saken. Förvisso hade den gått ganska långt men om allt ovan nämnt är bytt är väl det inga problem.

E30 for life! =)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.