AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
663

Med skoter i London

Scheckheft
Hej
Detta händer om man kör med sin Aktiv Sno-tric i en bussfil i London. Eller hur det nu var...
Länk

Mvh
Scheckheft
E38.info
___
Länk
"Euro parking collections vice direktör Lars Bergwall tror att skälet till sammanblandningen är att det finns flera länder i Europa där fordonen har samma registreringsnummer"

Kan det verkligen vara så?

/Lazze
Länk
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Har det inte varit en del skumma företag som helt random skickar ut parkeringsböter och fortkörningsböter helt utan anledning? Har för mig att jag läst det någonstans...

Och för det andra, om reg numret är otydligt så kanske man borde börja kolla upp vad det är för fordon som har ett visst regnr.

Visa användare
1.621
balmgren
BMW iX3 Premier Edition -22
Jag blev bötfälld för att ha kört bil utan att ha betalt i London's billtullzon vid samma tidpunkt som bilen ifråga stod parkerad i ett parkeringsgarage i sydöstra Frankrike mer än 150 mil därifrån!

Jag klagade argsint både hit och dit och fick så småningom ett svar från bötfällarna men ingen ursäkt utan bara ett medgivande att böterna skickats pga ett "adminstrativt fel".

Både skotern och mitt fall är exempel på bekvämlighetsprincipen vid straffutmätning, dvs den anklagade anses skyldig tills denne har bevisat sig oskyldig. Jag vet vad jag tycker om sånt iaf...

Mvh Björn
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.