|
|
|
|---|---|
| Finns det ngt enkelt botemedel mot is på insidorna av rutorna eller är det bara till att skaffa kupévärmare? Vad orsakar det? Otät kupé eller kondens+minusgrader=is ? | |
|
Hade problemet på min E46, bmw solna sa att det va normalt, men jag trodde aldrig på det, rätt eller fel... Hur som helst så är det troligen kondens+minusgrader=is som ligger bakom problemet. |
|
|
Det borde ju rimligtvis hjälpa med filt/tidningar/o dyl. på framrutan för att lindra problemen. Inte snyggt, men det bör funka. Givetvis är kupévärmare en bra lösning också. Mvh Patrik ___ Touringklubben: Länk |
|
Ras.mus |
Det osar som fukt i kupén ja... Annars ska där ju inte finnas fukt nog att bilda is ju! Har du AC? I så fall, kör med den även när det är kallt. Då torkar du luften du tar in. Annars, om du kan, ställ in bilen i ett garage, öppna alla fönster och luckor och ställ in ett par kupévärmare över en natt eller något så du torkar bilen inuti. Detta kan vara bra att göra även om du ha AC och kör med den igång. |
|
Om du har is redan när du öppnar dörren är det troligen fukt i kupén. Men ofta tycker jag att isen kommer efter en liten stund, när man satt sig i bilen. Då beror det på att du och ev passagerare sitter och andas ut varm luft som kondenseras/fryser på rutan. Jag brukar veva ned sidorutan en aning för att öka ventilationen (varm luft stiger och smiter ut i springan). Tycker det hjälper. __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Köp en torrboll och ha i kupén, då slipper man imman som blir i bilen, tyvärr inte isen utanpå.. /Christofer |
|
|
Torrboll funkar bra. Har du koll på när byte av microfilter skedde senast? Skall själv byta det nu eftersom jag har problem med att det blir imma på fönster när man kört ett tag.. __________________________________ A bus station is where the bus stops. A train station is where the train stops. On my desk, I have a work station....what more can I say. |
|
|
Om du har AC så är det läge att byta microfilter. Är det dåligt så får du imma på rutorna. Imma och minusgrader = is ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.