AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
717

Förslag på leverantörer av billiga vinterdäck?

Hej,

Behöver vinterdäck till min 330. Skulle vilja ha ett par alufälgar och dubbdäck. BMW ska ha 23,5 tusen......
Har kollat lite på gummihuset som ligger på sisådär 11,5 tusen (ej originalfälg förstås). Nån som har andra tips på billiga säljare av kompletta hjulsatser?

/CF
Li
48
Lime82
320i Coupe -93
Kolla in www.dackonline.se
Länk

Om du inte vill kosta på originalfälgar så kan du åtminstone åka med Originalkopior som ser äkta ut :)

Mvh,
Kalle
_____
Bilen: Länk
Vill du toksnåla finns det 17" plåt hos gummihuset.

Annars kan du komma ganska billigt undan med replikor tex stjärneker 44 + ett bra dubbdäck från däckonline typ hakka4 eller så. De borde inte kosta mer än 10-11 kkr + montering.

Killarna från Jönköping som annonserar har annars ruskigt bra priser på kompletta hjuluppsättningar.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Tack för tipsen!
Molway känns heljusta, har dessutom bäst priser när jag ringer och jämför. Frågan är då helt enkellt, eller snarare helt skitsvårt, vad ska man ha för fälgar? Hittade några rätt coola som heter ACE 130, tycker de är rätt lika BMWs radialeker 50 som e ruskigt snygga på Coupén. Nån som har nått annat bra tips på snygga fälgar till Coupén?

CF
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Ja, begagnade originalfälgar! ;o))

Kolla Powerbörsen och Blocket, så finner du säkert begagnade fälgar för en relativt billig slant.

Jag skulle personligen hellre köpa en uppsättning begagnade originalfälgar i fint skick än en ny uppsättning "piratfälgar" av billigare sort.
Priset är nog ungefär detsamma, kanske något billigare med begagnade fälgarna! Kvaliteten på originalfälgarna brukar vara mycket bra, vilket man tyvärr inte kan säga om alla piratfälgar...oftast märker man det efter en eller två vintrar, när finishen börjar "tröttna".

Däck skulle jag nog satsa på nya, i alla fall. Men det kan man ju köpa på många olika ställen...

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Jag håller med Johan, hellre begagnade originalfälgar än nya piratfälgar. Problemet är att hitta rätt modell i rätt skick till rätt pris, om man är lite kräsen :)

Om du handlar från Molway så tycker jag att du ska satsa på fälgen som heter "Design 63" - en kopia på den populära och vrålsnygga Breyton Magic- fälgen. Se bilder och info här: Länk

Mvh,
Kalle
_____
Bilen: Länk
CHF: Efter att ha kikat i över ett år efter orginalfälgar i bra skick till vinterfälgar så får jag nog rekommendera dig att köpa replikor eller andra fälgar i en hyfsad prisregion.
Man skall ha FRUKTANSVÄRD tur o hitta en uppsättning som inte är skrapad till ett" fötterna på jorden" pris. Iregel begärs 10 kkr för en uppsättning 17" med dåliga sommardäck. För detta priset får man en bra replikafälg inkl nya friktions/dubb däck av hyfsat fabrikat.
Eftersom säsongen dessutom är väldigt stundande så känns chansen att få tag i en komplett uppsättning vinterdäck inkl fälgar till icke drömpris.

Sen kan man ha tokflyt o hitta en bra uppsättning orginal 17" fälgar som tex Andreas(Wolv) gjorde för bara några tusenlappar, men detta får som sagt räknas till väldig tur.

Länk
Jag har scannat både bösrsen och blocket ett bra tag och det mesta verkar rätt junkigt faktiskt (precis som du säger wendtan). Dessutom får man nästan kopiorna gratis om man köper hela kit. Nya däck är ett måste så vafan varför inte slå till på nått skojjigt! Breyton kopian var riktigt fin, den hade jag helt missat, tack för tipset Kalle!

/CF
design 63 kanske e lite för bred för ett par 205:or, frågan är om det funkar med 225:or. Fälgen är 8tum bred. Nån som vet?
Mit val föll på en stilren fälg vid namn stjärneker 44(replika från Schmeidmann) . Lätt att hålla ren är den dessutom vilket är viktigt för mig på vintern.
Såhär ser de ut: Länk

Länk
om du skall köra 205:or så rekommenderar jag en 7" bred fälg. Bredare än så är som att be om skrapningar om man bor i stan.

Jag kör på en 8" bred fälg och har då 225/45/17.

Länk
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Jag köpte fyra st nya 16" fälgar, 5eker, för 1000:-/st till mina vinterdäck, skapligt snygga.

BMW CS #5206
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.