|
|
|
|---|---|
|
Jag blev stoppad imorse för körnig i bussfilen! 600:- , Buhu! men men, bara mig själv att skylla. Efter ett tags skrivande säger polismannen, vilken ball bli du har. -Ja. Visste e den tuff. Bla bla mm, svarar jag. Så genast kändes allt mycket bättre! Har ni fått liknande komentarer eller så? "Snabbt ska de gå,, annars får de´va" | |
|
enda gången jag åkte ditt för fortkörning ( jo jag vet det låter otroligt men faktiskt sant: endast en gång) sa Polisen någonstans i värmlandsträsk: "oj jag visste inte att BMW gjorde såna bilar, hur fort går den egentligen? " Man fick svara diplomatiskt: "jag vet inte, vad klockade du mig för?" P.S MAXEY i Stockholm kan det vara värt med 600 för att slippa morgonkö i bland :-) ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
När jag blev tagen i sommras för fortkörning med 328:an så var han som skrev ut böterna mkt trevlig och började prata lite om bilen och hur fin den var och så :-) Då kändes det lite bättre i alla fall...men så körde han ju BMW-polisMC också :-) Värre var det med den sura gubben som mätte med lasern...han var en riktig gringubbe...stod och rökte och kastade fimparna på marken gjorde han också...men skulle ha frågat om man verkligen får skräpa ner så... En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW! |
|
|
Kör jämnt i bussfilen (nästan), man tjänar ju så j-vla mycket tid ! :) Har inte fot bot ännu.... Ta i trä... Åker iof ut från stan på morron och in mot stan på eftermiddan så jag har inte så mycket köer, men några korta turer i bussfilen gör en hel del faktiskt. |
|
| På mig blev snutarna arga när jag frågade. Är de ok att ni får en femhundring extra till fredagsfikat ;) | |
|
Jag brukar alltid köra med klassikerna: "Jag bestämmer vart jag ska åka, och du bestämmer hur mkt det kostar" eller " jag bestämmer hur fort jag ska åka och du bestämmer vad det kostar" vid mina kontakter med trafikpolisen. Lagom drygt, men man måste ju vara det när man själv blir irriterad..... /B |
|
|
Hahha ni e för sköna! jag sa till "den gode polisen" Står ni här imorgon också??? Han log först lite konstigt sen skrattade han bara och gav mig boten. "Snabbt ska de gå,, annars får de´va" |
|
|
Den bästa varianten gjorde polaren i somras.. Efter att blivit stoppad i bussfilen och polisen skrivandes boten fördes denna lilla diskussion när en hoj kom farandes i bussfilen.. Polaren - "Va!! Får man köra hoj i bussfilen??" Polisen - "Jovisst" Polaren - "Strålande! Då tar jag hojen imorgon." Polisen tittar på körkortet - "Hmm.. ser inget A på detta körkort" Polaren - "Ojdå..?!?" Polisen - "Äh, det är lugnt jag står inte här imorgon.." /Caspar Länk |
|
|
Hade en bmw s3: bumper har den nu. hade den ett litet tag innan han köpte den. Blev stoppad första kvällen. polisen ville bara kolla hade inte gjort nått.. han frågade efterkörkort osv. sen sa han de är ganska lätt att bli av med körkortet i en sån här bil eller hur ? jag sa de är de väll i alla bilar då sa han jo de e ju sant. samt sa han hur snygg bilen var. sen fick jag åka! Mötte polisen med m3;an gick lite för fort så dom vände men de såg jag inte var på väg hem så jag åkte genom hela stan i utkanten.. gick lite fortare än laglig.. sen efter en bra bit såg jag en bil bakom.. tänkte jag fan är de polisen ändå.. körde 50 på 50 vägen. jo vist de var dom ;) fick stann på en bussplats. dom sa vet du varför vi stoppar dig! jag sa nä jag vet inte.. vet du inte de.. nää dom sa så dära fort åker man inte i stan! sen kolla dom lite körkort m.m sen sa han vill du ha ett nr till en läkare som kan opirerabort din tunga högerfot! sen sa han typ hej då! då var de bara å åka ;) |
|
|
Jag åkte ditt i en Audi S4 som jag tog ut för provtur från bilhandlarn några år sedan. Jag tog den för en ordentlig provtur och blev så klart tagen av farbror blå. Kan jag få se på körkortet? frågar han. Näää det går int, den har bilhandlaren. jasså och vet du hur fort du körde? Näää inte riktigt, jag var fokuserad på varvräknaren men det måste ha gått undan för den slickade 8000 varv på trean när du tog mig. jasså den går så fort på trean? och sa började vi surra om bilen. och så fick jag en lysande ide: vill du testa? nä jag är ju i tjänst. sedan tänkte han lite tittade på snutpolaren sedan runt om och sa: ehh vad faaan, jag kan inte tacka nej till ett sånt tillfälle. Han tog den runt en repa och mina böter var glömda. Men sånt går nog inte i Stockholm idag. Här är det trafikenheten som patrullerar motorvägarna och inte vanliga konstaplar som tycker illa om trafiktjänsten dem tvingas ut på eftersom dem oftast har bättre prioritering mellan riktiga brott som dem jobbar till vardags och trafiktjafs. |
|
|
Audi? jag trodde du åkte bara BMW :-) ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
En varm dag i juli tog jag coupen ut på stora vägen för att gasa lite, Efter några krokiga vägar kom den lååånga rakan som är så underbar. Det låg en lastbil och några personbilar framför men jag la i trean och vipps så var jag förbi... fortsatte en bit till och märkte hur en volvo v70 dök upp i rumpan på mig, tänkte att det va en kaxig svensson så jag drog och han hängde på... sen helt plötsligt slog det mig ( POLISEN) ja bromsade in och la mig i 90 och då började ju volvon blinka med sina blå röda lampor. Han informerade mig att 180 på en 90 väg var alldeles för mycket, så jag började leta fram körkortet för att se honom ta det för gott när han börjar fråga om topphastighet och hk mm det hela slutade med en disskution i 30min om min m coupe När han slutligen gick sa han. Tur att jag på började min semester idag, sen skratta han och gick.. |
|
|
Marcus, det är inte din bil på börsen? ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
| Det kan nog stämma =) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.