AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
717

STOR barnvagn i E39 Touring?

Jo
1.073
Johan M3
Variant Highline -06
307 XT -03
Är på jakt efter en kombi då barn nummer 2 dyker upp i vinter.
Kommer då bli tvungen att köpa en så kallad syskonvagn,
den har måtten B79 L92 H39 i hopfälbart läge. Har någon E39 ägare erfarenheter av detta? Kan nån annan vänlig själ annars
mäta golvytan i sin Touring?

/Johan
be
270
beemwepaouer
523A Touring -98
Alfa Romeo 75 3.0 America -90
Alfa Romeo 156 2.0 TS -98
Kanske inte det svaret du ville ha men...
TESTA FÖRST innan du köper!!!

Gjorde som du, mätte BLH och köpte en Mountain Terrain utan svängbara hjul, för den skulle gå in enligt måtten (som jag inte kommer ihåg).
Skulle lasta in vagnen i bilen, gick bra, och skulle stänga bakluckan.
LÖGN!!! Gick inte igen! [Alla svordomar på en gång både från frugan och mig]

Efter lite nedlugnande och eftertanke hittade vi ett läge där vagnen PRECIS gick in i bagagen! Tur var väl det. Vagnjäveln kostar ju som schyssta lågprofildäck!

Som sagt TESTA innan köp. Mitt råd... Bakluckans lutning och intrång i lastutrymmet är större än man tror.
Ma
1.746
Magnus M
i4 M50 2023
M1000XR 2024
Har en tvillingvagn på längden som går in utmärkt i bagaget på en E39. Inglesina heter den och går även att använda som syskonvagn. Sen kommer kidzen inte åt varandra i den vilket kan vara en fördel ibland. :-)
Breda vagnar kan bli problematiska, inte bara i bilen utan även i kassan på affären och eländigt smala dörröppningar. Be att få prova i bilen innan köp.

----
Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047
----
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Jag har haft en Brio Tvillingvagn i kombination med e39T utan problem.
Var just ut och mätte lite snabbt..

Borde inte vara några som helst problem om du stoppar in den på tvären.. Om du stoppar in den med längsta måttet mot ryggstödet, ja då kommer det nog inte funka.. Isåfall skulle det vara på håret..

Självklart så tycker jag att du ska prova rent praktiskt innan du köper..

Fast jag hoppas att du byter barnvagn och inte bilmodell om det inte skulle funka:o)

(Klart pappa ska åka BMW)

MVH Jocke

Even the worst day diving, is better than ANY day at work...

Jo
1.073
Johan M3
Variant Highline -06
307 XT -03
Tack, wannabedivers.
Ja bil är jag utan nu då 520`n såldes igår. Barnvagnen kommer
med största sannolikhet köpas senare än bil. Därför har jag bara
måtten, ingen fysisk vagn att prova med.
Vill ogärna lämna BMW, har kollat in A6 och Mitsubishi Galant som exempel, men nej, jag trivdes så jäkla bra med E39:an.

Johan
Ma
1.746
Magnus M
i4 M50 2023
M1000XR 2024
Jag *host* körde Opel Sintra minibuss då tjejerna (tvillingar) var nya för att det var medst praktiskt. Men när de blev större och mer medvetna kan man ju inte plåga dem med Opel så det fick bli E39 igen.
Ibland måste man anpassa sig... fast jag var ju inte BMW lös för att jag hade Opel... köpte en E30 för att inte avlida. :-)

----
Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047
----
gr
8
gräsklipparn
523 touring -97
110 cm i fyrkant gäller golvytan, köp en ståbräda i stället! samt en BRA sittvagn. En stor vagn går som en Audi, bara rakt fram.
Jo
1.073
Johan M3
Variant Highline -06
307 XT -03
Mja, vi har redan en bra duovagn för barn nummer 1, som vi slantade nära 10 papp för, dessvärre kan man inte begära att en 1.5 åring ska stå på bräda. Vi behöver alltså köpa en tvillingvagn för att använda i max 1 år, sedan funkar bräda bra. Bilen har jag tänkt behålla längre än så. Det får i så fall bli lite trångt under det första året. Man kan ju inte köpa en minibuss bara för att man behöver tvillingvagn i ett år. Är nu golvytan 110cm så kan det inte bli nåt problem. Tack för måtten gräsklipparn!

/Johan
Måsen
Har haft sulky, duo och syskonvagn i min. Alla (Emmaljunga) gick att lasta "rakt" in, dock inte samtidigt ;-)
Måsen
Som jag upplever det är det höjden på vagnen, när den är ihopfälld som sätter gränsen. Golvytan räcker i regel till. Det är de sluttande ryggstöden som avslutas med insyningsskyddet som stjäl plats. Ju högre vagn, desto mindre av golvet kan man nyttja.

/Mattias /// Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.