|
|
|
|---|---|
|
Hej! Bakluckan på 750:n (E32) '89 vill inte stanna i uppfällt läge. Den "ramlar ned" av sig själv vilket är lite irriterande. Vad kan man göra åt det? Vad kostar det? Lätt att fixa själv? | |
|
Gasfjädrarna behövs bytas, inte så svårt. Köp på BMW nya ca: 2-300 st. (tror jag) det är bara en död fisk som följer strömmen... |
|
| Oki. Tack! | |
svardska |
finns på biltema! MVH k´sVärd It´s my way or the highway |
|
Du råkar inte veta nått artikelnummer på biltema? (billigt är gott när vi snackar om vinterracern) :) Jag börjar bli lite trött på att få luckan i skallen bara för att vinden ökar från 0,0001 till 0,01 m/s eller att en kines fiser. //Magnus |
|
|
Kan det vara denna e34 del som passar? 520, 525 (E34) 88- Gasfjäder Backlucka 68-302 149,00 kr //M |
|
|
Hänger på jag också,har fått ont i huvudet att antalgånger nu! Mvh Andreas |
|
|
Skulle inte rekommendera Biltemas grejer som oftast inte håller i längden. //Schnitzer Svenska M5 E39 Registret: Länk E-Post: DE91@hotmail.com |
|
| tar upp en lite gammal tråd: Har precis samma problem som trådstartaren nämligen... är det nån som vet om dom här "gasfjädrarna" passar mellan E32 och E34? | |
|
En ekonomivariant är att tömma vektygslådan så luckan blir lättare, då håller den sig uppe bättre. Jag tog ur klädsel och verktygslåda för klädseln var blöt, då blev luckan så lätt att den istället blev svår att stänga!! /Mats J |
|
|
Mats J>>>Ja,alla sätt är bra utom dem dåliga :)...Tycker bara att en av dem "bättre innovationerna" är detta med att man slipper ha med STORA verktygslådan hela tiden, som då "åker kana" i skuffen, tack vare denna finess med "lådan i luckan" och verktygen "fixerade" som BMW haft ett bra tag nu :) Mvh Janne. |
|
|
Gasdämpare till bagagelucka e34 passar ej till e32. dom är för långa. Mekonomen tar ca 250 kr st. |
|
|
Janne T: Min bil är så bra att jag inte behöver verktyg :) /Mats J |
|
|
Mats J>>>He,he...Den var bra ;) Mvh Janne. |
|
| blir att köpa från Biltema..149kr/st..BMW ville ha 285kr/st | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.