AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
4.685

BMW kompressor i Motorjournalen 8:e Nov

Sida 1 av 2
Missa inte säsongens sista Motorjournalen måndagen den 8:e November. Kenneth gör ett reportage om ett mycket extremt BMW kompressor bygge.

// Doggeli

----
M Coupe is the weirdest thing you've ever seen.
Trevligt!

/Lazze
Länk
Ser jag fram emot.
Ingen som vet vad det var för modell?, E30? E36?
E46

----
Carbon?

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
.....CSL?

/Lazze
Länk
Nope, det är denna E46:

Länk

Fast`n Loud Turbo Proud.
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Synd att förstöra så vackra former. Avgasrören, en katastrof.
Det rullar nu en Motorjournalen trailer på BMW Kompressorn.
Någon som har sett den?
Yes! Blir kul på måndag.
Ri
825
Ricke
540ia -97
1602 -71
Som sagt var avgasrören var ju ingen vacker syn....Ser ut som ett dåligt hemma bygge....men motorn ser ju klart imponerande ut!!!Måste bara se motorjournalen på måndag då!!!Ingen som vill ge mig ca:50 000:- så kan jag också ha kompressor på min 540ia blir då ca: 407hk i motorn he,he....snacka om V8-Power!

/Ricke
Ricke: Hemma bygge? Nja då har du inte har sett bilen nu.
Om du syftar på bilderna på sportbilen.se så togs dom för ett par månader sedan. Kolla MJ reportaget på måndag så ändrar du nog uppfattning.

----
Glöm inte bort Motorjournalen ikväll kl.20:00.

// Doggeli
Rätt bra program faktiskt.

Fast`n Loud Turbo Proud.
Det bästa avsnittet av Motorjournalen jag sett på länge.

MVH / Jacob
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Herregud vilket apskaft... "E46:an är ju inte utrustad med diff utan har traction control så vi byggde en diff i stället". Skulle vilja se den bil bil utan diff men med traction control...
vi
191
vibbe
Z3Mc-98
tror han mena diffbroms
haglund: hahha ja fyfan va ja garva, skulle nog inte lämna in min bil te han. hehhe tänk på att den är sveriges mest omtalade bmw också ööö?
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Tacka vet jag 540IS-
Länk

///MVH Hasso
Länk
då det klipptes bort ca 10 min av det riktiga beskrivningen av bygnationen av diffbroms och det är ett program för svensson som ändå inte förstår och angående avgassystemen så första vart ihoppkastat på ca 1 timme för attt få ut och köra bilen därefter har vi bygt ett bättre system. Har du själv försökt få in dubbelt 3´´med dubbla kattar under en e46 det klarade inte bmw själva då bilen även används som ´vanlig´ bil så är jag vädigt nöjd med byggresultatet

bilservan
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Tycker faktiskt att MJ blir sämre och sämre! BMW:an hade jag aldrig hört talas om, den rosa bilen i programmet var ju "jätte" intressant! *NOT*

Hur som helst så måste grabbarna på den aktuella firman vara rätt nöjd då de fått en ganska bra marknadsförning!

Mvh Abbe

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.