AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.053

Mysko ljud från bakvagnen. HJÄLP!!!

Jesper
Tjernare alla BMW gangstrar jo det är så att jag har fått ett konstigt ljud från bakvagnen på min 520i -88.
Det är så att nu när det var snö ett tag så var man ju naturligtvis ute och sladdade lite, och när man då startade och spann iväg på 1:an och la i 2:an och däcken greppade lite uppkom ett slag ljud, precis son när stödlagret är slut och kardan slår i golvet. Har kollat stödlagret och det är inget direkt fel på det är det någon som vet vad det kan vara. kanske silentblocken? men dom är ju kanska nybytta.

Hjälp Snälla vore väldigt taksam för svar!!
Ha Det Gött Jesper
Visa användare
933
Cosmos
BMW 520i -86
Likadant på min E28 vad är det???

//Cosmos
E28 Registret # 160
jo
1.001
joakim E
523i touring -00
Det kan inte vara en driv knut som har lagt av??
de kan låte lite underligt om de blir jättte dåliga.
lätt att kolla, ta tag om drivaxeln med en rör tånge eller dyligt rör den fram o tillbaka och se, känn om det glappar

Joakim Eriksson
Da
1.133
David
530ia - 05
525iat - 04
840ci(man) - 94
Annars är ett hett tips att kolla gummibussningen som slutväxeln sitter skruvad i. Brukar bli fina ljud från den då den slår i golvet.....

MVH David Öfverdahl-Forslöf
Jesper
Jo visst kan knutkorsen vara en grej men dom är det inget fel på kände på dom när jag kollade stödlagret.
Men det som David säger kan kanske vara något
Tack för tipsen

M.V.H. Jesper
Har haft samma problem unde låååång tid och stört mig på det duktigt, har bytt följnade saker utan att få bort ljudet: Stödlager,mellanaxel,hardyskiva,koppling.

Fortfarande exakt det som beskrivs ovan, vid sladdar på is och sånt så läter det för Djä...t dessutom så får man köra med slirande koppling för att få en mjuk rytm... ALLA tips är intressanta!!

There could only be one...
Sn
777
Snart525iA
Alpina B10 BiTurbo -93
750i -00
540i/6 -94
520iT -96
Vet inte om jag är ute och bowlar men min MB 190E kan åstadkomma ett dunkande ljud när däcken börjar greppa vid halka eller ojämnt underlag. Beror på att stötarna är helt slut. Nya ligger i bakluckan sedan 6 veckor. Har inte orkat/haft tid att montera dit dem.

Det smäller duktigt från bakvagnen när hjulupphängningarna kommer i självsväng. =)
Da
1.133
David
530ia - 05
525iat - 04
840ci(man) - 94
Snart525ia: Är du säker på att du inte har någon bussning som är slut oxå? Du skall inte kunna få sådana oljud bara för att dämparna är slut.. Mina dämpare på 735'an bak är av modellen cykelpump. Tyckte inte det var någon ide' att byta innan jag ställde av den i höstas, men då var den f*n riktigt otrevlig att köra. Inga missljud dock... Om allt annat är riktigt så ska det enda bli att bilen blir svajig , då rörelsen är samma som om du har nya dämpare. MEN om du däremot oxå har ett taskigt stötdämparfäste , lös dämpare , Extremt kort och slut fjäder eller annat som gör att det kan röra sig åt det ena eller andra hållet är det fullt möjligt. Det går ju att kolla på ett ungefär med gungtestet.

MVH David Öfverdahl-Forslöf
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.