AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
430

Trögbromsad E46a 323-a

bole
Chenixen

har en grej som jag inte vet är "ordinarie" eller så är jag bara paranoid lite igen

det är så att jag länge kännt att det lixom tar för lång "tid" att bromsa in bilen...jag har bytt bromsvätska (den va åt brunhållet) och bromsbeläggen men bilen känns ändå trögbromsad...Ibland är man rädd att inte köra på någon o dyl. Satt i bilkön idag och tryckte på bromspedalen snabbt par gånger(folk undrar om d e nån nervvrak som sitter där av allt blinkande) och det kommer nåt pysande ljud därifrån fast bromspedalen dyker bara halvvägs o allt verkar fungera som det ska men ändå känns d inte som 100%-ig bromsverkan. Är det någon som har en aning om vad det kan röra sig om? Finns det nåt sätt man kan testa detta på? Ska det "låta" något alls när man trycker snabbt ner bromspedalen par gånger?

Är annars MYCKET nöjd i bilen, körde senast igår E4-an från malmö mot sthlm me topphast på 228 km/h(eller nåt åt det hållet, vågade inte stirra för länge på hastighetsmätaren eftersom d va vid 23 tiden)...ville testa nyss bytta thermostaten..
bole
läste lite runt igen och såg en artikel om bromsbomb? ... har en E46 bromsbomb?.. för enligt gör-det-själv symptomerna så upplever jag det likadant...det tar en tid att uppnå full bromseffekt..
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Det vacuumservo på E46 och det låter som om den är kass på något sätt.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
bole
Erikw... tack för ditt svar.. ingen ungefärlig kostnad på ny/beg? SVårt o göra själv?
bole
Nån som vet?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.