AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
10.031

Tjäna på en Touring eller ej ?

Sida 3 av 3
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
Rolex, måste tyvärr hålla med dig i din tunga kritik. Frågan är hur många sådana "hobbyförmedlare" som får sina kunder att köpa tveksamma bilar på ett tveksamt sätt? Inte så kul för "revisionsfirman" (situationstecken eftersom var och en säkert förstår att det inte är frågan om en revisionsfirma eftersom en sådan omöjligen skulle 1. lyfta tysk moms utan att betala svensk moms 2. skulle anlita en "förmedlare" utan f-skattebevis 3. ens skulle överväga en begagnad lyxbil som firmabil med tanke på det SKYHÖGA förmånsvärdet) när skattekontrollen visar på grovt momsbedrägeri...

Nej, ska någon ha hjälp av förmedlare, ring de etablerade företagen som vet vad de pratar om. Merkostnaden är billig jämfört med de problem "hobbyförmedlarna" kan skapa.

Mvh Johan
Lyfter tråden då jag blivit kontaktad av importbil.se, söker en M3 E46 och i mailet säger han att det lönar sig att importera en sådan, någon som vet hur det ligger till med hans verksamhet nu?

Mvh/Micke

BmwCS nr05419
Länk
ingen som vet något om imporbil.se och om de bättrat sig?

BmwCS nr05419
Länk
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Telefonnumret på hemsidan går till hans föräldrar och mobilnumret är oregistrerat så en gissning är ju att han kör vidare som vanlig privatperson och skattar för sina inkomster över 50'...Ja visst....

___
//Ulf
Jag tror jag hoppar över hans erbjudande men det lät bra i mailet.

Tack

BmwCS nr05419
Länk
Ojojoj,hittade en annan tråd här på forumet och det blir ingen affär med honom, hua. Bara leta vidare, ingen som vet någon seriös importör med hyfsat pris på bil, M3 E46.?

BmwCS nr05419
Länk
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
tro mig när jag säger att det inte lönar sig att importera en M3 E46, i alla fall inte om du vill ha en ärlig lågmilare i bra skick. jag kollade intensivt i 3-4 månader innan jag gav upp. de som är något att ha börjar runt 30000 euro, och det är 300' innan den är klar hemma. I Sverige så går det att hitta prisvärda bilar från 270' någonstans. Då är det enligt min mening bättre att leta reda på en schysst svensksåld eller en som varit inne i något år.
själv så la jag ner M3 E46 när jag insåg att jag var för snål för att köpa den bilen jag egentligen ville ha. risken för ett rejält prisras övre sommaren var helt enkelt för stor! så jag köpte en E61 istället....

mvh Johan
Jag är oxå orolig för prisras och var det förra sommaren så jag väntade tills nu och ser att de knappt gått ner något på ett år, alltså ännu närmare ett ras nu, hade jag köpt den jag tänkte förra sommaren hade jag fått igen samma pengar nu om jag valt att sälja, känns jobbigt men jag ska köpa en, har en sv-såld på gång tyvärr gul samt en silver import men den var i tyskland endast någon månad så all service mm gjort i sverige, den gula `10400 mil begärs 280`och den silvriga 7800 mil 300`, ska kolla dem nu veckan.
Johan: du vet inte av någon vettig runt 270`?

Mvh/Micke

BmwCS nr05419
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.