AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
2.303

Kompressor i M Roadster, funkar 8PSI?

Sida 2 av 2
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Matrox: Jo jag vet... men den disk förs som bekant på annat håll. Här ville jag kolla med Z3-extrembyggarna vad motorn klarar och vem som kan göra jobbet.

Kompressorn skall in även om jag inte kör en meter Roadsport.. :-) De andra bitarna är "lättare" för där törs jag ge mig på grejerna själv, men under topplocket är det läskigt!!

Kanske skall ha lite NOS också... hehe för att klara strippen....?!?!

"I owe myself a 10-seconds car...!!!" :-)

/Caspar
Länk
Luis-> om du vänder på kakan och frågar ESS om stylingskompaniet så får du minst lika många hårresande historier. faktum är att dem är bittra konkurrenter på en liten nordisk marknad där det finns endast en begränsad antal kunder som kan tänka sig att låta konvertera bilen. Så det hör till krigets konster att skrämma bort potentiella kunder från motståndaren. det rör sig ju trotts allt om rätt mycket pengar per bil.
.
Faktum är att ESS står för moderat trimning utifrån säkerhetssynpunkten i allmänhet och för M bilar i synnerhet. Jag håller med Kimmo om att dem kanske är överoptimistiska om sluteffekten. Men det är snyggt och proffsigt gjort och vad som är viktigast : bilarna håller. Det kan du få ”testimony” här på forumet. Inte minst från Asken och Mr Carbon och mig

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

Caspar: bye the way... är det Andreas från Stylingkompaniets BMW.

Länk
Doggeli: är det den svarta 325 med uppborrad S52B32 implantat och lustgas?
Har för mig aqtt det sitter samma Lysholms kompressor på den som på kungsegget SSR?

____

eller kanske heter det CCR ?

____

Nej, 325:an är såld.
Nu är det ett helt nytt bygge som Andreas har gjort.
Kolla länken jag skickade tidigare.

// D
Z3C 4 ever: Nu trampade du allt i klaveret :)
S52B32 finns inte i Europa Länk

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Visa användare
142
luis
BMW M5
Z3c 4 ever!!! de sant som du säger!! låts oss säga att den firman man väljer är en smaksak!! och om jag fick välja till min M roadster så vet ni vilka jag skulle välja!! och som sagt så e det en lyssholms skruvkompressor man får!! så valet är inte så svårt!! och de du säger att ess laddar me säkerhet!! de bestämmer du själv igentligen hur mycket du själv vill ladda men som sagt skall man alldrig överdriva M motorerna är redan trimmade!!

Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Doggeli: Nu måste jag skaffa en boxer....!!

Har faktiskt diskussioner på 4 håll just nu om vad det blir för konvertering av motorn. Ingen klarar ju tyvärr allt.. och alla ligger LÅNGT bort från Stockholm!!! :-(

Gillar Andreas "klena" motorprestanda 507hk / 734Nm uppmätt i bänk... iofs på en S54 motor men iallafall. *** he he *** I Like!!

/Caspar
Länk
Wendtan: inte skulle jag fara med en sån påstående om jag inte hade belägg för det :-)
Detta är nämligen vad Andreas själv påstår i Bilsport 5. I och med att det är en "transplantat" så allt är ju möjligt eller hur? Hur som helst så var den uppborrad bortom 3.2l och hade en botten del från S54 tror jag.

____

Z3C 4 ever: Okej, sålänge han har importerat maskinen från staterna så kan jag gå med på att den heter så. Inte annars :)

Med tanke på masskonfusionen som tom hittat in på denna sitens infosidor så är det inte helt omöjligt att Andreas kanske inte har snorkoll på sin ETK/TIS.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Inte helt uteslutet.

____

Caspar: har du sett att Estorilmongos kompressorsats är till salu på börsen?
är inte det nåt till dig?

____

Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Hmmm.. Får kolla upp det!!

/Caspar
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.