|
|
|
|---|---|
sener |
Jag får min 330 Touring -02 om en vecka. Tycker ni att jag skall lackbehandla innan jag börjar använda bilen? Niclas |
| Hej och grattis till bilen. Jag skulle defintivt lackbehandla bilen. Jag behandlade min efter ca: fem veckor och jag upplevde en stor skillnad i lackens lyster. Det blir också mycket lättare att tvätta bilen eftersom skiten inte fastnar lika enkelt. | |
| Kom på en sak... Du ska nog inte lackbehndla bilen när den är helt ny, eftersom lacken inte härdat färdigt. Tror tom att det står i manualen. Fråga handlaren - han/hon borde veta. | |
|
När jag köpte min bil så var det standard att MrCap behandlade den. Det gäller fortfarande hos BMW i Göteborg. Tror jag? Jag tycker att det ger ett mycket bra resultat. Jag passade på att ta klädsel i bilen, inte sätena, så nu är det bara att ta bort smuts från skor med en borste. Utanpå så är bilen som ny. |
|
sener |
Tack för svaren! Det blir nog lackbehandling innan nästa vinter. Thoren: Vad menar du med att "ta klädsel i bilen". Du har väl inte biltema överdragsklädsel? |
|
Ska du ha bilen mer än ett år eller två bör du lackbehandla, det bevarar både värde, glans och förenklar tvättbarheten. Jag har de senaste åren använt www.ditec.se funka bra för mig. Inte billigt men håller. En 740-95:a gjordes Juli -95. Efter 27500mil och DITECprog är den fortfarande i det närmaste nyskick.... Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
|
sener: Nä, jag har läderklädsel. Jag menar alla andra ytor som inte är plast eller läder. Det blir ju lätt smutsigt runt t.ex. fötterna när man har oförsiktiga passagerare :-( |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.