|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Vet inte om detta varit på tapeten tidigare (?). Länk Fast`n Loud Turbo Proud. | |
|
Länk Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| det komemr nog bli en ganska bra bil...bmw har väl haft turbo i 2002:an oxå | |
|
Ja äntligen börjar BMW lära sig :) Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
|
lära sej vadå? turbo är helt värdelöst, en sugmotor är mkt mer körbar... jag köper aldrig en turbo bil igen. ALDRIG! /Jonas |
|
|
Värdelöst hehe. Ids inte svara på det. Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
|
Turbo är coolt men inte i en BMW!!! Hela idén med BMW är ju att utveckla avancerade sugmotorer. Om jag skulle vilja ha en bil med turbo så skulle jag inte valt BMW, utan en japsare.. "En gång BMW, alltid BMW" |
|
|
Överladdning har sina fördelar, detsamma gäller sugmotorer. Vilket som är "bäst" kan diskuteras i evigheter. Har en kompis som älskar 2 taktare och han påstår att om en motor inte tänder på varje varv så är den trasig... rätt eller fel har med den enskildes verklighetsuppfattning att göra. ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
|
Jag tror att BMW har missat en hel del kunder genom år på att inte kunat erbjuda turbo, men är lite kluven inför deta påstående. Turbo är nästa alltid trevligt men hemska tanke, om det det skulle hamna i en M bil. Nu var det ju inte en M bil som nämdes i artikeln men man vet ju inte vart det kommer att sluta. Magnus M. Din polare verkar vara en skön figur, är själv väldigt svag för gammla 50cc specielt sachs. Livet är ingenting för amatörer... |
|
|
ok... helt värdelöst kanske var en överdrift. men ja gillar inte å köra turbo bilar... måtte BMW fortsätta med sugmotorer... de e så mkt roligare. har haft audi s2... 300hk.. dö trist. /Jonas |
|
|
Ehh... värdelöst med Turbo är väl att ta i.... om vi vidgar begreppen lite så tillverkar faktiskt BMW världens just nu bästa dieselmptprer för personbilar, och där finns minsann Turbo! Jag säger bara 535d, hitta coolare om ni kan! /// Gunnar E. .... i väntans tider på en 'ynka' 2-liters turbodiesel.... ;-)) |
|
|
AM&S skrev om kommande motorer med både enkel och dubbelturbo och "lånade" lösningar från Alpina i samband med att nya M5 (den nuvarande) presenterades för ett par år sen med bild och allt. Man kan konstatera att AM&S haft i stort sett rätt i det mesta genom åren, nånstans läcker det kanske från BMW... FP |
|
|
Länk Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
|
Perran ditt anti BMW och SAAB-tjöt är enformigt och tröttsamt. Här kommer en rolig länk istället! :) Länk |
|
| Lägg ner det där märket, de har ju inte gått med vinst på 20 år! | |
|
Jaymz: Jag har inte nämt Saab en gång i denna tråd :) Iaf så var jag inte först med detta ämne, så lika bra man raderar denna tråd. Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
Svärd |
Var inte 2002an den första serietillverkade bilen med turbo? No Turboshit, just real Power!! Retar väl alltid någon... ///Martin |
|
Hösten 1962 började Chevrolet (Corvair) och Oldsmobile (Jetfire) turbomata sina motorer så dom var allt långt före BMW. Någon som vet om turboinstallationer i serietillverkade bilar innan dess? Per L |
|
Svärd |
Okej, 2002an med turbo tillverkades visst bara -73-74... ///Martin |
|
Jaja alla får väll tycka vad dom vill men kommer inte kraften från motorn kan det lika gärna va....min åsikt |
|
|
Jag tycker sugmotorer och turbomotorer är charmiga på var sina sätt! Det var ju härligt att känna den omedelbara responsen och draget i min M5 och att växla vid 7250 rpm till 5:an vid 220 och känna att den fortätter att acca. Och sedan ha 6:an kvar. Det upplever man nog inte i många andra bilar. Men å andra sidan hände ju "inget" under 4-5000 rpm där man normalt ligger och kör! Och att köra om på högsta växeln vid 90-100 var ju knappt att tänka på trots att jag UNICHIP:pat den för bättre segdragning. Och den blev faktiskt bättre av det. Att tagga ner tre växlar var nästan nödvändigt för att komma förbi snabbt. Service- och försäkringskostnaderna skall vi bara inte tala om. Fast det har ju förstås inte så myckat att göra med turbo eller ej! Nu har jag bla en SAAB 9-3 aero med en fullständigt oemotståndlig segdragning runt 2- 2200 rpm och uppåt med början vid 16-1800 rpm. Med ett ton släpvagn efter känns det nästan onödigt att växla ner över huvudtaget vid omkörningar. Sedan är det ju inte så speciellt kul med turbofördröjningen men man lär sig hantera den också. Att den rycker och sliter i ratten på ett otrevligt sätt och då kan förflytta sig en meter i sidled innan man hunnit blinka har ju inte heller med turbo och inte att göra. Per L |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.