|
|
|
|---|---|
|
Hej alla! Jag ahr plockat isär bakluckan och försöker felsöka varför det bara går att öppna bakluckan med nyckeln. Det är lite elkablar som går till hantaget och till låset. Finns det någon som vet vilken som är vad osv samt om någon vet om jag kan mäta på dem för att se om det kommer fram stöm till dem. Med andra ord så behöver jag hjälp. Måste plocka ihop den ikväll igen... /Mikael | |
|
Länk Prova att söka Länk och du ska finna...om du har tur /Udo Dirkelsniff Länk |
|
|
Jag har fått fram hela kabelstammen men jag skulle vilja få reda på vilken kabel som gör vad. Tex jord, mostant matning osv... Jag har inget synligt brott på någon kabel. Det jag klurar på är om det går att stänga av elekriska låset från datorn som BMW kopplar in. Det jag hörde var nämligen att på en cab som är importerad så går det bara att öppna med nyckel. Jag tycker det låter mysko... /Mikael |
|
|
Är handsfacket låst? Har för mig att bagageluckan bara går att öppna med huvud nyckeln om handsfacket är låst på vissa marknader (funktionen finns så att man t ex kan använda valet key vid parkering). I så fall borde det gå att programmera om. Är bilen importerad? /RS2 |
|
|
Bilen är importerad. Handsfacket är inte låst, men det är säker så att det bara går att öppna den med huvudnyckeln på importerade bilar. /Mikael |
|
Svärd |
Hade ur min låsmotor ur backluckan i eftermiddags eftersom den också bara går att öppna med nyckel. Kom fram till att den är kass. Går inte äns att tvångsköra direkt på motorn. Låter konstigt att ha ett sånt fel på en 01a men man vet ju aldrig. Motorn som gett upp helt enkelt. ///Martin |
|
Jag vet inte riktikt vilka stift som jag ska stömsätta för att testa om det är den som det är fel på. Det är anledningen till varför jag vill ha ett kopplingschema eller dyligt så jag vet vilka kablar som gör vad. Svärd: Kul att du hittade ditt fel! /Mikael |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.