AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
748

Vad är det för relä som klickar fram till höger?

Jag har problem med att min bil rycker så att man slår tänderna i ratten (har protes nu) Det är precis som om antingen tändningen slås av eller insprutningen. Jag har sök och sökt utan att finna svaret. Knackade på vevaxelgivaren en gång och då blev det bra men efter ett tag började det igen. Bytte vevaxelgivare mot en ny utan resultat. Gjorde ren lmm oxå utan resultat. Men när den håller på sådär kan jag höra att det är ett relä som klickar precis innan bilen rycker till (när jag står på tomgång) så jag åkte iväg och bytte det vita relät som sitter brevid styrboxen oxå det utan resultat. Har nu insett att det är ett orange relä som klickar som oxå sitter vid styrboxen bytte det oxå men utan resultat. Nu undrar jag vad det kan vara som styr det oranga relät? Måste hitta ett fel snart...
Hoppas på hjälp/Johan
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Det oranga relät är till bränslepumpen samt ytterligare ett oranget relä som går till Lambdasonden. Det vita relät är till Motronic:en (motorstyrningen.)
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Och... Det som styr det oranga relät är tändningen och Motorstyrningen.
Jga har bara två relän där. Ett orange och ett vitt. Det sitter ju en givare på en tändkabel kan det vara den som strular? Fick det här problemet efter ett topplocksbyte.
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Det finns ingen vevaxelgivare på M30? Du måste menat impulsgivaren på svänghjulet, eller? Den kan orsaka problem om den inte sitter som den ska, eller om det är skit på den.
Visa användare
837
MetallicaMats
E36, lagad med SAAB-lack.
- har protes nu - STOR humor. Garvar fortfarande.

Två bilar är fler än en..
Japp impulsgivaren menar jag men den sitter riktigt och är ren. Igår var bilen som tokig...gick knappt och köra. Sen höll jag på och pillrade lite överallt t.o.m under baksätet. Lämnade bilen ngn timme åkte iväg och den har aldrig gått så bra som då men det kommer väl tbx är jag rädd. Men vad skulle kunna ha hänt när jag bytte topplock som gör att den rycker så?
Har inte hänt nåt mer nu... Bilen har aldrig gått så bra som nu (flera veckor) :)
Undra om det var nåt under baksätet iaf...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.